IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българска анимация иска да привлече 1 млн. гледания в You Tube

Трейлърът на „Златната ябълка“ вече е онлайн

17:34 | 16.11.15 г. 1
<p>
	<em>Илюстрация: Студио &bdquo;Змей&ldquo;</em></p>

Илюстрация: Студио „Змей“

Трейлърът на бъдещия български анимационен сериал „Златната ябълка“ вече е в интернет, съобщиха авторите.

Те стартират кампания, чиято цел е да да достигне 1 млн. гледания на трейлъра в You Tube. Подкрепата на световната интернет аудитория, доказана с такъв голям брой гледания на трейлъра, ще даде основание на авторите да преговарят с големи анимационни компании и разпространители, да ги убедят да инвестират в реализацията на целия проект.

„Златната ябълка“ не е предназначена само за забавление, а има и образователна цел. Авторите й се надяват да покажат родния фолклор по съвременен, атрактивен и универсално разбираем начин, така че да бъде заинтригувана както младата, така и чуждестранната аудитория. Консултант на анимационния проект е доц. д-р Вихра Баева от Института по фолклористика към БАН, за да се гарантира автентичността на използваните фолклорни мотиви и на представените обичаи и традиции.

„Преди да пристъпим към създаване на персонажите и разработване на сюжета на „Златната ябълка“, ние проучихме задълбочено българската митология и фолклор. Разбрахме, че змеят не е дракон, а напълно различен и характерен само за Балканите приказен герой. Открихме корените на кукерите и самобитността на слабо известни народните обреди. Фентъзи сериалът е професионално предизвикателство за нас, но носи огромно удовлетворение“, коментира Димитър Петров, създател и арт директор на проекта.

За всички ангажирани със сериала, „Златната ябълка“ е не просто анимация, а кауза. Екипът от аниматори, които работят в базирано в облака студио „Змей“ (без  физически офис, изцяло онлайн), обединява 25 души от 6 страни. Младите български аниматори са завършили престижни университети в чужбина и участват в проекти на големи анимационни компании от Европа и Америка. В свободното си време работят на доброволни начала по спечелилата сърцата им „Златна ябълка“. 

Друга цел на проекта е да спомогне за връщане на талантливи български аниматори обратно в България. Успехът на „Златната ябълка“ може да привлече инвеститори, да сложи началото и на други анимационни проекти и дългосрочни ангажименти, да доведе утвърдени чуждестранни аниматори у нас, които да работят съвместно и да предадат опита си на своите български колеги, вярват авторите. 

„В момента най-добрият шанс за професионална реализация на завършващите аниматори е да започнат работа в чужбина. Искам да се върна и да работя в България, но за това са нужни подходящи условия и дългосрочни проекти. Искрено се надявам „Златната ябълка“ да се реализира, защото това е моят билет за връщане в родината“, казва Теодора Филипова, която освен по „Златната ябълка“, работи по големи анимационни проекти в Италия и преподава графични изкуства в Миланския институт по дизайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
mitkopom
преди 8 години
Пожелавам успех на продукцията. Само качествена продукция може да пробие в международни телевизии. С изкуствено напоман рейтинг едва ли ще се пробие...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още