Трейлърът на бъдещия български анимационен сериал „Златната ябълка“ вече е в интернет, съобщиха авторите.
Те стартират кампания, чиято цел е да да достигне 1 млн. гледания на трейлъра в You Tube. Подкрепата на световната интернет аудитория, доказана с такъв голям брой гледания на трейлъра, ще даде основание на авторите да преговарят с големи анимационни компании и разпространители, да ги убедят да инвестират в реализацията на целия проект.
„Златната ябълка“ не е предназначена само за забавление, а има и образователна цел. Авторите й се надяват да покажат родния фолклор по съвременен, атрактивен и универсално разбираем начин, така че да бъде заинтригувана както младата, така и чуждестранната аудитория. Консултант на анимационния проект е доц. д-р Вихра Баева от Института по фолклористика към БАН, за да се гарантира автентичността на използваните фолклорни мотиви и на представените обичаи и традиции.
„Преди да пристъпим към създаване на персонажите и разработване на сюжета на „Златната ябълка“, ние проучихме задълбочено българската митология и фолклор. Разбрахме, че змеят не е дракон, а напълно различен и характерен само за Балканите приказен герой. Открихме корените на кукерите и самобитността на слабо известни народните обреди. Фентъзи сериалът е професионално предизвикателство за нас, но носи огромно удовлетворение“, коментира Димитър Петров, създател и арт директор на проекта.
За всички ангажирани със сериала, „Златната ябълка“ е не просто анимация, а кауза. Екипът от аниматори, които работят в базирано в облака студио „Змей“ (без физически офис, изцяло онлайн), обединява 25 души от 6 страни. Младите български аниматори са завършили престижни университети в чужбина и участват в проекти на големи анимационни компании от Европа и Америка. В свободното си време работят на доброволни начала по спечелилата сърцата им „Златна ябълка“.
Друга цел на проекта е да спомогне за връщане на талантливи български аниматори обратно в България. Успехът на „Златната ябълка“ може да привлече инвеститори, да сложи началото и на други анимационни проекти и дългосрочни ангажименти, да доведе утвърдени чуждестранни аниматори у нас, които да работят съвместно и да предадат опита си на своите български колеги, вярват авторите.
„В момента най-добрият шанс за професионална реализация на завършващите аниматори е да започнат работа в чужбина. Искам да се върна и да работя в България, но за това са нужни подходящи условия и дългосрочни проекти. Искрено се надявам „Златната ябълка“ да се реализира, защото това е моят билет за връщане в родината“, казва Теодора Филипова, която освен по „Златната ябълка“, работи по големи анимационни проекти в Италия и преподава графични изкуства в Миланския институт по дизайн.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
преди 10 години Пожелавам успех на продукцията. Само качествена продукция може да пробие в международни телевизии. С изкуствено напоман рейтинг едва ли ще се пробие... отговор Сигнализирай за неуместен коментар