fallback

Графика на деня: Кои са най-очакваните летни филми според трейлърите в YouTube?

Ако гледаемостта на трейлърите може да бъде някакъв показател, Marvel вероятно отново ще застане начело в класациите

12:39 | 12.03.16 г.

След малко повече от месец стартира най-горещият сезон в Холивуд.

Филмовите студия пазят най-големите си и най-привлекателните си ленти за летния сезон, който за тях започва обикновено от първия уикенд на май и продължава до първата седмица на септември. Средно той формира около 40% от общите боксофис приходи, коментира MarketWatch.

„Летният филмов сезон за Холивуд е като Суперкупата за Националната футболна лига“, казва Пол Дергарабедиан, старши пазарен анализатор в ComScore.

Миналата година летният боксофис допринесе с 4,5 млрд. долара за рекордните приходи за 2015 г. от 11,1 млрд. долара. „Джурасик свят“, който спечели 652,3 млн. долара за притежаваната от Comcast Universal Studios, бе най-касовият филм за лятото. Той сложи край на трите последователни години лидерска позиция на студиото Walt Disney, което заемаше първо място в класациите всяко лято с пореден филм по комиксите на Marvel.

Но ако гледаемостта на трейлърите в YouTube за това лято могат да бъдат някакъв показател, Marvel вероятно отново ще застане начело.

Откакто Disney представи първия официален трейлър на “Капитан Америка: Гражданска война“, който трябва да излезе по кината на 6 май, видеото е било гледано 48,8 млн. пъти в YouTube. Във вторник студиото пусна още един трейлър за филма, който според повечето анализатори ще бъде номер едно през лятото.

Трейлърът, който включва първото дългоочаквано участие на Спайдърмен, вече е бил гледан 19,4 млн. пъти, като броят расте непрекъснато.

Повече от всякога има пряка връзка между броя на хората, гледали даден трейлър, и представянето на филма, казва Дергарабедиан.

„Капитан Америка: Гражданска война е напът да стане най-големият филм на лятото“, казва Дергарабедиан. Той отбелязва обаче изненадващия успех, който има „Джурасик Свят“ миналата година, надминавайки „Отмъстителите: Ерата на Ултрон“.

Има и външни фактори, които може да променят хода на нещата. Летният боксофис като цяло за 2014 г. е отчел спад от 16,3% на годишна база, твърди Box Office Mojo. Същата година в Бразилия се провеждаше Световната купа по футбол. Тази година пък е годината на летните Олимпийски игри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:30 | 30.08.22 г.
fallback