IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стриймингът изпревари дигиталните сваляния на музика в САЩ през 2015 г.

Той е генерирал 2,4 млрд. долара приходи за музикалната индустрия в страната

09:55 | 23.03.16 г.
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Стриймингът на музика генерира приходи за 2,4 млрд. долара в САЩ миналата година, надминавайки свалянията на дигитална музика като най-голям източник на приходи за индустрията и насочвайки бизнеса към първата му година на растеж от 2011 г. насам, пише Bloomberg.

Новият формат за слушане е формирал 34,3% от продажбите, постигайки повече от своя предшественик, който е отговорен за 34% от тях, сочат данни на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка. Общите продажби са скочили с 0,9% до 7 млрд. долара.

Подобен растеж, макар и слаб, дава възможност на музикалната индустрия да твърди, че стрийминг услуги като Spotify и Apple Music ще компенсират десетилетията на свиване на приходите и ще изпреварят дигитални музикални магазини като iTunes. Приходите от дигитални албуми са спаднали с 5,2% през 2015 г., а тези на сингли – с 12,8%.

Платените стрийминг услуги са донесли половината от всички стрийминг продажби, докато броят на платените абонаменти за стрийминг е нараснал до 13 млн. към края на декември, посочват от асоциацията. Останалата част от приходите са дошли от онлайн радио услуги като тези на Pandora Media и Sirius XM Holdings, както и от включващите реклами стрийминг услуги, предлагани от играчи като Spotify и YouTube на Google.

Използването на стрийминг, вклюючващ реклами, нараства по-бързо от продажбите на тези услуги, твърдят още от Асоциацията, допълвайки, че звукозаписните компании настояват Spotify и YouTube да работят повече в посока превръщането на потребителите на безплатните услуги в абонати на платените.

Spotify е най-голямата платена музикална услуга в света с повече от 30 млн. абонати, но много от тях все още слушат музика безплатно. YouTube, която е най-популярната музикална услуга в света, представи новата си платена услуга миналата година.

Spotify трябва да преговаря за нови дългосрочни сделки с трите основни звукозаписни компании. Споразуменията ѝ с две от тях – Universal Music и Warner Music Group, вече са изтекли. Лейбълите и изпълнителите настояват Spotify да предоставя повече контрол върху това дали те искат музиката им да може да бъде включвана в безплатната услуга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:08 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още