fallback

Все по-малко хора в САЩ хапват навън. Вместо това поръчват пица

Веригите пицарии се радват на големи успехи през 2016 г., но ресторантьорската индустрия не може да се похвали със същото

18:28 | 21.12.16 г. 1
Автор - снимка
Създател

В годината, в която американските вериги ресторанти се оплакваха от слаби посещения, на фона на конкуренцията от храните от супермаркетите и негативния ефект от президентските избори, има едно нещо, която процъфтява: пицата, пише Bloomberg.

Акциите на Domino’s Pizza се радват на 45% ръст на стойността си през тази година. Тези на Papa John’s International пък са записали 60% скок на цената през същия период. За сравнение индексът на 500-те най-големи компании от ресторантьорския сектор в САЩ е отбелязал ръст от 3,4%.

Причините за това са няколко - пицата е евтина, прави се бързо и е относително лесна за получаване, благодарение на удобните мобилни приложения поръчки и технологиите, които позволяват извършването на поръчки на храна от Facebook, Twitter и Apple TV.

“Ресторантите, които бяха успешни през тази година, са тези, които помислиха за удобството”, коментира Стивън Андерсън, анализатор в Maxim Group. “Веригите за пица свършиха добра работа”.

Ресторантьорската индустрия в САЩ до голяма степен обаче се сблъска със спад. Някои обвиняват последствията от изборите и несигурността около политиките, които планира новоизбраният държавен глава Доналд Тръмп по отношение на имигрантите и минималната работна заплата.

По-евтините стоки в супермаркетите също са примамливи за американците, които предпочитат да хапват по-евтино у дома. И все пак навиците на хората, които предпочитат пица, не са се променили. Продажбите на Domino’s в обектите ѝ, отворени от повече от година, нараснаха с 13% в САЩ през последното тримесечие, докато тези на Papa John’s скочиха с 5,5 на сто в Северна Америка.

 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:00 | 11.09.22 г.
fallback