fallback

Рекламодателите на Супербоул с послания срещу политиките на Тръмп

Редица компании като Coca-Cola и Google включиха идеята за приобщаването в рекламните си клипове

14:31 | 06.02.17 г.

Някои рекламодатели на Супербоул - финала на сезона на Националната футболна лига на САЩ, явно имаха ясно послание към президента Доналд Тръмп тази година, коментира Bloomberg.

Няколко бранда избраха да включат послания за приобщаване на всички членове на обществото в телевизионните си реклами по време на финалния мач в Супербоул, за които телевизия Fox получава по над 5 млн. долара за всяка 30-секундна реклама. Някои послания бяха едва доловими. Други бяха абсолютно ясни. А трети може би не бяха с умисъл.

Но в днешния особено напрегнат момент за американската политика бе трудно някои реклами да не се възприемат като реакции към противоречивите политики на американския президент по въпроса за имиграцията, макар че много от рекламите останаха на по-безопасната територия на говорещите животни или известните личности.

„Удивително е, че имаше толкова много рекламодатели тази година, работещи по темата за приобщаването“, казва Тимъти Калкинс, професор по маркетинг в Kellogg School of Management към Northwestern University. “Рекламодателите в Супербоул винаги отразяват по някакъв начин страната. Мисля, че тези рекламодатели разбират разделенията и че хората не са доволни от тях“.

Google на Alphabet даде старт на кампанията с реклама, включваща къща със знамето на дъгата отпред и жена, която пита активиращия се с глас дигитален асистент на компанията „Как казваш „Приятно ми е да се запознаем“ на испански?“.

Airbnb продължи с реклама, която прелиства серия от лица на хора от различни раси, включително мъж с тюрбан. Текстът гласи „Вярваме, че без значение кой си, откъде си, кой обичаш или кой боготвориш, ние всички сме свързани. Светът става все по-красив, колкото по-отворен си“. Съоснователят Браян Чески съобщи в туит след рекламата, че стартъпът за краткосрочни наеми на жилища ще дари 4 млн. долара на International Rescue Committee в подкрепа на разселени бежанци.

Coca-Cola пусна реклама за Супербоул, която излъчи по време на играта преди три години, което е доста необичаен ход. Рекламата, в която хора пеят „America the Beautiful” на родните си езици, предизвика ответна реакция в някои зрители през 2014 г., като хората туитваха с хаштаг #SpeakAmerican (говорете на американски). Говорител на Coca-Cola заяви, че компанията е избрала да излъчи рекламата отново, защото „тя насърчава оптимизма, приобщаването и отбелязва човечността“.

Рекламите на Airbnb и Coca-Cola са предизвикали най-много коментари в Тwitter през първото полувреме на играта, сочат данни на маркетинговата компания Amobee.

Междувременно компанията за строителни материали 84 Lumber, която твърди, че първоначалната ѝ реклама за Суперкупата е била отхвърлена от Fox, пусна рекламата си онлайн малко след като ограничена версия се появи по телевизията, показвайки майка и дъщеря, пътуващи към САЩ, за да емигрират. Нередактираната версия приключва с врата на гранична стена, която води героите на рекламата към края на пътуването им. „Тази врата е символ на вратите, които 84 Lumber отваря за служителите си, независимо от тяхната раса, етнос, произход или ориентация“, казва компанията в изявление. Уебсайтът ѝ се срина малко след пускането на рекламата онлайн.

Пивоварната компания Anheuser-Busch InBev се включи в дебата около имиграцията с реклама, изобразяваща родения в Германия неин основател Адолф Буш, пристигащ в Америка, където е посрещнат от хора, крещящи „Отивайте си у дома!“. Компанията заяви, че целта на рекламата не е политическа и че е била планирана много преди заповедта на Тръмп, която създаде нови препятствия за влизането на граждани на седем предимно мюсюлмански държави.

Audi на Volkswagen пък излъчи реклама, която подкрепя равното заплащане за жените, озвучавана от гласа на баща, чиято дъщеря се състезава със саморъчно направена кола срещу момчета. „Какво казвам на дъщеря си?", пита той. „Казвам ли ѝ, че баща ѝ струва повече от майка ѝ?“. По време на кампанията си за президент Тръмп не подкрепи законодателство за равно заплащане, като заяви убеждението си, че то трябва да зависи от представянето, а не от пола.

Разбира се, имаше и множество реклами около Супербоул без политически намеци. Bai Brands, производител на напитки, собственост на Dr Pepper Snapple, предизвика смях с реклама с участието на Кристофър Уолкин, който драматично рецитира текста на песента “Bye Bye Bye” на Nsync пред бившия член на групата Джъстин Тимбърлейк.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:13 | 11.09.22 г.
fallback