fallback

Starbucks стъпва и в Италия

Страната не е най-големият пазар, но е изключително важен за компанията

11:06 | 28.02.17 г. 6

Американската верига Starbucks ще открие през тази и следващата година първите си кафенета в Италия. Освен с бранда Starbucks компанията ще стъпи в страната и с по-луксозната си марка Roastery, чийто първи обект ще е в Милано, съобщава Bloomberg.

През тази година в Италия ще се появят първите кафенета под бранда Starbucks. Догодина ще отвори и Roastery - обект с площ 2 370 кв.м, който ще се помещава в историческа пощенска станция в центъра на града. Магазинът ще предлага малки пакети кафе с високо качество, както и продукти от италианската компания за хлебни изделия Rocco Princi – ексклузивен доставчик на храни за всички нови Roastery локации на глобално ниво. Освен това там ще се продава и алкохол.

„Идването в Италия – от стратегическа точка това не е най-големият пазар в света“, казва главният изпълнителен директор Хауърд Шулц в интервю за Bloomberg Television. "Това обаче е най-важният пазар за мен лично и за компанията. Защо? Защото италианците са майстори в кафето много преди Starbucks”, допълва той.

След откриването на обекта в Милано италианският лицензиран и бизнес партньор на Starbucks – Percassi, ще открие малък брой други кафенета в града през 2018 г. Компанията планира и да се разшири към други локации в Италия.

На въпрос колко кафенета са планирани за Италия като цяло Шулц казва в отделен брифинг за репортери: „Историята ни показва, че отваряме между 10 и 12 кафенета през първата година и смятам, че това е една безопасна цифра“.

Плановете на Шулц, който се оттегля като главен изпълнителен директор през април, предвиждат веригата да се фокусира върху изграждането на Roastery – по-големи кафенета, които предлагат по-качествено кафе и позволяват на клиентите си да пробват различни продукти. Мениджърът развива и нов бранд Reserve.

Starbucks откри първата си локация Roastery в Сиатъл през 2014 г. Това място „се определя като Уили Уонка* на кафето, като ние ще вземем това и го направим още по-силно за Италия“, казва Шулц.

* Главният герой от книгата и нейната екранизация "Чарли и шоколадовата фабрика"

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:53 | 13.09.22 г.
fallback