fallback

Вендинг машини може да учат потребителите на здравословни навици

Учени са тествали дали чакането може да откаже потребителите от вредни продукти

09:22 | 04.04.17 г. 3

Може ли вендинг машините да учат потребителите на здравословни навици при избора на храни? Американски учени са експериментирали с автомати, които са карали хората да чакат известно време при поръчката на безполезни продукти, съобщава svt.se.

Те са отчели, че всички понякога изпитваме силно желание за нещо сладко, а често наблизо има автомат за пакетирани храни.

Изследователите от Rush University Medical Centre разположили три вендинг машини на различни места в болница и ги напълнили наполовина със здравословни и наполовина с вредни продукти. Здравословните продукти били без трансмазнини, съдържали определено количество фибри и трябвало да доставят под  250 калории.

Клиентите не знаели за изследването. В продължение на четири седмици безполезните храни се получавали след чакане от 25 секунди. Изследователите тествали различни настройки. Те комбинирали изчакването с отстъпки за здравословните продукти и по-високи цени за нездравословните.

След над 32 хил. покупки учените установили, че чакането е методът нездравословните продукти да станат по-малко привлекателни.

Въпреки че отчетената разлика е само между два и пет процента в търсенето, учените са патентовали наречения DISC метод и се надяват, че той ще подобри навиците в училища и компании, както и други места с вендинг машини.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:25 | 13.09.22 г.
fallback