Стабилният ръст на онлайн продажбите на дребно не би трябвало да са изненада за никого, коментира VisualCapitalist.
През 2000 г. по-малко от 1% от продажбите на дребно в САЩ идват от електронната търговия. Оттогава насам обаче онлайн продажбите растат всяка година, дори през Голямата рецесия. До 2009 г. електронната търговия вече е формирала около 4,0% от общите продажби на дребно, а според последните данни в момента делът е 8,3%.

Вероятно не е особено изненадващо, че тенденцията към растеж ще продължи и в обозримо бъдеще.
Търговците на дребно следят непрекъснато конкуренцията си, а секторът е известен с изключителни тесните си маржове.
Големите търговци вероятно са очаквали „апокалипсиса в търговията на дребно“. Въпросът е какво направиха, за да се справят с него.
Компании като Sears не успяха да се адаптират към онлайн промяната – всъщност се носят сериозни слухове, че бившият гигант в търговията на дребно може да обяви банкрут по-късно тази година.
Повечето други компании, от друга страна, се опитват да комбинират онлайн търговияте с физическите магазини в една обща стратегия. На теория това звучи доста добре, но за утвърдените и широко разпространени търговци с физически магазини и с прекомерни режийни разходи подобна тактика може да не бъде достатъчна, за да се избегне онлайн тренда. Target, например, отчита забележителен ръст на онлайн продажбите, но те все още са едва 5% от общите продажби на компанията. В резултат стабилността ѝ също е под съмнение.
Wal-Mart пое по друг път, което потенциално може да е най-умният. Компанията хеджира залозите си, купувайки Jet.com, който бе един от най-бързо разрастващите се онлайн търговци на дребно по онова време. По-късно Wal-Mart продължи, купувайки онлайн търговец на обувки, за да преодолее по-слабите резултати в този сектор. Според последните отчети тези придобивания са довели до сътресения сред персонала, тъй като компанията пренасочва фокуса си.
В крайна сметка навлизането в интернет не е просто тактика за засилване на продажбите в една нова епоха. Това е начин на мислене, и то централен за стратегията на всяка компания.
На фона на всичко това се случва т.нар. „апокалипсис в търговията на дребно“.
Има два основни показатели за това. Първият е броят на фалитите. Макар и още да не сме достигнали средата на 2017 г., в САЩ вече има почти същият брой банкрути в сектора колкото през цялата предишна година. Ако нещата продължат със същия темп, до края на годината може да фалират 50 компании за търговия на дребно.


Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември