fallback

Adidas расте и вижда все повече възможности за себе си в Китай и Северна Америка

Компанията вижда раздвижване на бранда Reebok, но все още не е готова да потвърди, че той се връща към успеха

18:30 | 04.05.17 г.

Производителят на спортни дрехи Adidas отчете по-висока печалба от очакваното, благодарение на ръста на онлайн търговията и по-добро представяне на бизнеса му в Северна Америка и Китай. Въпреки това главният изпълнителен директор смята, че компанията все още има “огромни възможности” пред себе си, когато става дума за тези два пазара, пише CNBC.

“Имахме три страхотни години в САЩ и имаме дълъг път пред нас”, коментира Каспър Рорстед, главен изпълнителен директор на Adidas. “В момента печелим пазарен дял и изграждаме ключови франчайзи, а цените ни са подходящи, но трябва да се уверим, че ще запазим този силен растеж и през следващите тримесечия, в което аз съм много уверен”.

През първото тримесечие нетната печалба на компанията нарасна с 30 на сто до 455 млн. евро, докато приходите от продажби достигнаха 5,67 млрд. евро. Анализаторите очакваха сумите да достигнат съответно 421 млн. евро и 5,4 млрд. евро според Ройтерс.

Adidas потвърди прогнозата си за 2017 г., като очаква ръстът на продажбите да е между 11 и 13%.

Отчетът разкри още, че марката Reebok се радва на положителни резултати. Продажбите ѝ са нараснали с 13% през тримесечието, но изпълнителният директор твърди, че все още е “твърде рано” да се каже, че брандът се връща към успеха. За да постигне това, Adidas вече е стартирала няколко инициативи, така че да насърчи Reebok, включително работа с точните търговци и разрастване на онлайн канала.

Приходите от електронна търговия през първото тримесечие пък са скочили с цели 52%, а по думите на Рорстед компанията ще продължи да инвестира значително в дигиталните си канали, така че да даде тласък на търсенето. През март Adidas заяви, че приходите ѝ от електронна търговия са достигнали 1 млрд. евро, а фирмата се надява сумата да достигне 4 млрд. евро до 2020 г.

Въпреки че Adidas се радва на ръст на приходите на почти всичките си пазари, най-голям успех тя постигна в Северна Америка и Китай, като в двата региона растежът е с около 30%. В Русия приходите от продажби са спаднали с 10%, което компанията отдава на затварянето на магазини и предизвикателствата, свързани с потребителските желания в региона.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:48 | 07.09.22 г.
fallback