fallback

За Unilever няма нищо хубаво в лошото време

Компанията отчете по-слаб ръст на продажбите от очакванията заради лошите климатични условия и по-малките си конкуренти

17:50 | 19.10.17 г.

Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever отчете по-ниски от очакванията продажби за третото тримесечие, губейки пазарен дял за сметка на по-малки конкуренти и потискайки надеждите, че предотвратената оферта за придобиване от Kraft Heinz ще предизвика бързо подобрение, съобщава Ройтерс.

Базовите продажби са нараснали само с 2,6%, съобщи Unilever в четвъртък, достигайки 13,2 млрд. евро. Това е под ръста от 3,9%, очакван от анализаторите в анкета на компанията, и под 3-те процента от първото полугодие.

Акциите на Unilever поевтиняха с 4% след новината, след като поскъпнаха с около една трета от неуспешния опит за придобиване от Kraft за 143 млрд. долара през февруари.

Компанията обвини лошото време в Европа, ураганите в САЩ и земетресенията в Мексико за проблемите в продажбите. Тя обаче се позова и на нарастващата заплаха от местни конкуренти на пазари като този на сладоледи в САЩ и на продукти за лична грижа в Югоизточна Азия.

Unilever повиши целта си за рентабилност през юли, макар че имаше известни опасения, че по-ниските разходи за маркетинг ще имат негативно влияние върху продажбите.

Конкурентоспособността ни малко намаля“, каза главният финансов директор Греъм Пикетли. Компанията печели пазарен дял при около половината от бизнеса си, каза той, спрямо около 60% в предишни години.

Оборотът е спаднал с 1,6%, ударен от 5,1-процентно валутно влияние, каза компанията.

Unilever запази годишната си прогноза за ръст на продажбите между 3% и 5%, подобряване на базовия оперативен марж от поне 100 базисни пункта и силен паричен поток.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:01 | 13.09.22 г.
fallback