Швейцарският концерн Nestle SA може да продаде своите американски марки за производство на захарни изделия (Butterfinger, BabyRuth и др.) заради намаленото търсене на шоколад и насочването към разрастващите се сектори на производството на кафе и грижа за здравето, съобщава Bloomberg.
Разделянето с американския клон, който има приходи от около 923 млн. долара през 2016 г., ще е първото стратегическо решение на новия изпълнителен директор Марк Шнайдер. Той пое поста по-рано тази година и има успешна кариера в секторите на фармацията и медицинските продукти.
Бившият ръководител на германската Fresenius SE е първият чужд кадър, който поема поста на изпълнителен директор на Nestle от почти век насам.
„Стана ясно, че Nestle е прекалено малка в производството на захарни изделия в САЩ“, заяви Алан Оберхубер, анализатор за MainFirst Bank AG.
С продажбата компанията ще се раздели с марки като Raisinets, OhHenry!, 100Grand, SweeTarts, LaffyTaffy, Nerds, Gobstopper и Runts.
Производителите на шоколад се опитват да се преборят с отслабналото търсене в САЩ. През март Hershey Co. обяви плановете си да съкрати 15% от работната си сила само шест месеца, след като отклони предложение за покупка от Mondelez International Inc.
През 2014 г. Lindt & Spruengli AG изпревариха Nestle и станаха третият по големина производител на шоколад в Северна Америка с придобиването на Russell Stover. Hershey и Mars Inc. Заедно контролират повече от половината пазар по данни на Euromonitor, което оставя пазарен дял за Nestle от 8,4%.
По рано Шнайдер заяви, че иска да стимулира стратегията за здравословни продукти на компанията и да се фокусира върху едни от най-бързо разрастващите се сектори – тези на кафето и храните за домашни любимци.
От 2011 г. насам компанията инвестира значителен капитал в научните разработки, свързани със здравето, опитвайки се да създаде свързани с храненето продукти, които да се борят със състояния като затлъстяване, проблеми с метаболизма и болестта на Алцхаймер. Компанията си обещава от този сектор бизнес за 10 млрд. долара.
В четвъртък от Nestle заявиха още, че започват преоценка на своя бизнес със захарни изделия в САЩ, след като продажбите им през 2016 г. отбелязаха спад за четвърта поредна година.
Но въпреки критиките на някои инвеститори и анализатори че компания, фокусирана върху здравословното хранене, не трябва да произвежда захарни продукти, от Nestle обявиха по-рано през седмицата, че остават ангажирани със своя шоколадов бизнес в останалата част на света. Това се отнася най-вече за марката KitKat, която в САЩ се разпространява от Hershey.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края