fallback

Nestle разчита на по-добро второ полугодие, за да успокои един от инвеститорите

Компанията е под натиск от Third Point да ускори преструктурирането си

16:38 | 26.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на храни Nestle обяви, че очаква подобрения в продажбите и рентабилността през втората половина на 2018 г., докато се опитва да успокои активиста инвеститор Third Point, че новата бебешка формула на компанията помага за резултатите за второто тримесечие, предава Ройтерс.

Групата се сблъсква със забавяне на продажбите, тъй като обръщащите все повече внимание на здравето си потребители се насочват към пресни, местни храни.

Nestle е под натиск от базирания в Ню Йорк хедж фонд Third Point, управляван от инвеститора Даниел Льоб, който иска по-смело и бързо преструктуриране на най-голямата група за храни в света.

Стабилният растеж в Европа и Азия, подобрението на бавния американски пазар и в Китай, както и бебешките храни помогнаха на Nestle да генерира по-добри приходи от продажби за второто тримесечие от очакваното.

Тя ограничи прогнозата за органичния си растеж през 2018 г. до около 3% от 2-4%.

"Докато очакваме втората половина на 2018 г., очакваме бъдещо подобряване на нашия органичен растеж на приходите. Подобряването на маржа се очаква да се ускори благодарение на нашите програми за ефективност и заради по-благоприятните цени на суровините“, коментира Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestle.

Растежът на органичните приходи от продажби, които не включват валутните колебания и промените в портфолиото, се е забавил по-малко от очакваното – 2,6% през второто тримесечие от 2,8% през първото тримесечие, надминавайки прогнозата за 2,2% растеж.

Продажбите на компанията по обем са се увеличили с 2,4% през второто тримесечие, но цените са нараснали само с 0,2%, тъй като партньорите ѝ в търговията на дребно са под натиск от дискаунтърите и онлайн конкурентите и се борят да задържат цените ниски.

Оперативният марж преди разходите за преструктуриране е нараснал до 16,1% през първото полугодие, след като оперативната ефективност е компенсирала по-високите разходи за суровини, опаковане и дистрибуция.

Компанията си е поставила за цел за март от 17,5-18,5% до 2020 г., което Third Point критикува като не особено амбициозно, в сравнение с Unilever.

Нетната печалба на Nestle се е увеличила с 19% до 5,8 млрд. швейцарски франка, а печалбата на акция е нараснала с една пета, подпомогната от еднократни действия – продажбата на едно от американските звена на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:52 | 07.09.22 г.
fallback