Слабото представяне на марки на L’Oreal за масовия пазар e натежало върху ръста на продажбите на козметичния гигант през първото полугодие въпреки силното търсене в Китай на по-скъпите ѝ продукти, съобщава Bloomberg.
Френският козметичен конгломерат отчете приходи, които останаха малко под оценките на анализаторите, след затварянето на борсата в Париж. Макар че ръстът на подразделението ѝ за луксозни продукти е подкрепен от силните продажби на линиите Genifique на Lancome и Midnight на Kiehl, основните ѝ брандове като Maybelline не отговориха на очакванията.
Опитът да съживи подразделението си за потребителска козметика носи положителни резултати по-бавно от очакваното, като органичният растеж на продажбите е едва 2,3%. Бизнесът се бори със силен спад в търговията на дребно в САЩ, както и с по-силна конкуренция от нишови марки. Продажбите са слаби във Франция, Великобритания и Бразилия, каза още компанията.
Подразделението за луксозни продукти обаче се е справило по-добре, като продажбите са се увеличили с 13%. Китайските потребители запазват апетита си към луксозни марки на L’Oreal, като La Roche-Posay, дори на фона на опасенията, че разходите за луксозни стоки може да се забавят на пазара. LVMH, която продава козметичната марка Sephora, заяви по-рано тази седмица, че търсенето засега не е пострадало от тревогите около спадовете на фондовите пазари в Китай и търговската война със САЩ.
Продажбите за второто тримесечие на L’Oreal са се увеличили до 6,61 млрд. евро, без да се отчитат валутните влияния, което е малко под средната оценка на анализаторите за 6,62 млрд. евро. Оперативната печалба се е свила с 1,8% на годишна база до 2,58 млрд. евро.
Резултатите „засилват нашето доверие в способността ни да продължим да водим на козметичния пазар през 2018 г. и да постигнем значителен ръст на сравнимите продажби и увеличение на рентабилността ни“, заяви главният изпълнителен директор Жан-Пол Агон.
През първото тримесечие поскъпването на еврото спрямо долара изтри почти целия ръст на L’Oreal, макар че компанията отбеляза най-бързия си растеж от осем години. Еврото оттогава насам отслабна обаче, което подкрепи печалбата на компанията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?