fallback

Henkel представя нови вегански продукти за красота в търсене на растеж

Германската компания се опитва да отговори на търсенето на потребителите за повече естествени съставки

14:30 | 21.02.19 г.
Автор - снимка
Редактор

Германската компания за потребителски стоки Henkel обяви нови формули и брандове за грижа за косата, опитвайки се да отговори на търсенето на потребителите за повече естествени съставки, докато полага усилия да съживи мудния растеж на бизнеса си с продукти за красота, съобщава Ройтерс.

Henkel ще представи в Европа нов вариант на шампоаните си Schauma с „веган“ формула, ще пусне на повече пазари линията си продукти за коса и тяло Nature Box, произведени от студено пресовани масла, и ще представи нова линия бои за коса OnlyLove. 

Освен това компанията ще стартира луксозен веган бранд за професионалните фризьорски салони, наречен Authentic Beauty Concept, и ще разшири продуктите си за почистване Pro Nature.

Компанията прави стъпката, след като потребителите стават все по-внимателни към обработените химически съставки и търсят естествени алтернативи. Най-големият производител на козметика в света L’Oreal купи компанията за вегански продукти за красота Logocos Naturkosmetik миналата година.

Unilever също представи бързо растящ бранд за коса и тяло Love Beauty and Planet, който е сертифициран като вегански и без да са ползвани животни за тестването му.

Henkel заяви, че веган формулата на Schauma няма да съдържа силикони или парабени, а линията Authentic Beauty Concept ще включва „чисти“ съставки.

Henkel, която е производител и на шампоаните Schwarzkopf и праха за пране Persil, обяви новината, след като през януари предупреди, че печалбата ще спадне тази година, тъй като засилва инвестициите в брандовете си и дигиталните технологии, за да съживи растежа.

Компанията се представя по-слабо от конкурентите си като Procter & Gamble и Unilever през последните години. Продажбите на компанията от бизнеса ѝ с продукти грижа за красотата са се свили с 0,7% на годишна база през 2018 г., а на подразделението ѝ с перилни препарати са нараснали едва с 1,9%.

Бизнесът ѝ с разкрасителни продукти бележи органичен ръст на продажбите до 1% през четвъртото тримесечие, но все още изостава зад подразделенията с лепила и перилни препарати, чиито продажби са се увеличи съответно с 2,1% и 2,8% на годишна баз апрез периода.

Главният изпълнителен директор Ханс ван Билен каза пред анализатори в четвъртък, че Henkel планира да глобално рестартиране на бранда Persil с нови перилни таблетки с четири отделения, което ще е ключово за съживяване на растежа в Северна Америка, където компанията се бори с P&G за пазарен дял.

Акциите на Henkel, които поевтиняха с почти 16% миналата година, поскъпнаха с 1% след новината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:40 | 14.09.22 г.
fallback