Германската компания за потребителски стоки Henkel обяви нови формули и брандове за грижа за косата, опитвайки се да отговори на търсенето на потребителите за повече естествени съставки, докато полага усилия да съживи мудния растеж на бизнеса си с продукти за красота, съобщава Ройтерс.
Henkel ще представи в Европа нов вариант на шампоаните си Schauma с „веган“ формула, ще пусне на повече пазари линията си продукти за коса и тяло Nature Box, произведени от студено пресовани масла, и ще представи нова линия бои за коса OnlyLove.
Освен това компанията ще стартира луксозен веган бранд за професионалните фризьорски салони, наречен Authentic Beauty Concept, и ще разшири продуктите си за почистване Pro Nature.
Компанията прави стъпката, след като потребителите стават все по-внимателни към обработените химически съставки и търсят естествени алтернативи. Най-големият производител на козметика в света L’Oreal купи компанията за вегански продукти за красота Logocos Naturkosmetik миналата година.
Unilever също представи бързо растящ бранд за коса и тяло Love Beauty and Planet, който е сертифициран като вегански и без да са ползвани животни за тестването му.
Henkel заяви, че веган формулата на Schauma няма да съдържа силикони или парабени, а линията Authentic Beauty Concept ще включва „чисти“ съставки.
Henkel, която е производител и на шампоаните Schwarzkopf и праха за пране Persil, обяви новината, след като през януари предупреди, че печалбата ще спадне тази година, тъй като засилва инвестициите в брандовете си и дигиталните технологии, за да съживи растежа.
Компанията се представя по-слабо от конкурентите си като Procter & Gamble и Unilever през последните години. Продажбите на компанията от бизнеса ѝ с продукти грижа за красотата са се свили с 0,7% на годишна база през 2018 г., а на подразделението ѝ с перилни препарати са нараснали едва с 1,9%.
Бизнесът ѝ с разкрасителни продукти бележи органичен ръст на продажбите до 1% през четвъртото тримесечие, но все още изостава зад подразделенията с лепила и перилни препарати, чиито продажби са се увеличи съответно с 2,1% и 2,8% на годишна баз апрез периода.
Главният изпълнителен директор Ханс ван Билен каза пред анализатори в четвъртък, че Henkel планира да глобално рестартиране на бранда Persil с нови перилни таблетки с четири отделения, което ще е ключово за съживяване на растежа в Северна Америка, където компанията се бори с P&G за пазарен дял.
Акциите на Henkel, които поевтиняха с почти 16% миналата година, поскъпнаха с 1% след новината.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари