fallback

Компания плаща бонус на служителките си, за да носят поли

Инициативата на руската алуминиева компания "Татпроф" си навлече остри критики

13:39 | 22.06.19 г. 2

Снимка: Pixabay.com

Руска компания си навлече остри критики, защото предложила парични бонуси на служителките си, за да носят поли или рокли на работното място, съобщава ВВС.

Алуминиевата компания „Татпроф“ организира кампанията „маратон на женствеността“ до 30 юни. Служителките, които носят рокля или пола, „не по-дълга от пет сантиметра под коляното“, получават със 100 рубли (1,50 долара) повече към редовната си заплата.

За да получат бонуса, жените трябва да изпратят своя снимка на компанията.

Много потребители на социалните мрежи реагираха с недоумение на „ужасяващото отношение към жените“. Известната блогърка и журналистка Залина Маршенкулова, която е пламенна феминистка, заяви в канала си в Телеграм, че инициативата на „Татпроф“ била като излязла от Средновековието.

Компанията, която била избрана за доставчик за Зимните олимпийски игри в Сочи през 2014 г. и за Световното първенство по футбол през 2018 г., съобщи пред руски медии, че отхвърля обвиненията в сексизъм и допълни, че 60 жени вече са се включили в инициативата.

“Искахме да разведрим работните си дни“, заяви говорителка на компанията пред радио „Говорит Москва“. „70% от служителите ни са мъже. Подобни кампании ни помагат да изключим, да се отпуснем. Това е страхотен начин да обединим екипа“, допълни тя.

„Много жени носят автоматично панталони на работа, затова се надяваме, че кампанията ни ще повиши информираността на дамите и ще им позволи да усетят женствеността и чара си, когато избират да носят пола или рокля. Компанията не смята това за сексизъм и вярва, че се трансформира“, каза още говорителката.

“Бонус от 100 рубли за жените, които пристигат на работа с къси поли и грим, за да...разведрят деня на доминирания от мъже екип. Впрочем, защо ни е феминизъм, когато просто можем да доставяме удоволствие на мъжете за пари“, пита потребителка на Twitter.

Компанията планира и други т. нар. „женствени“ събития през юни, включително състезание по най-бързо приготвяне на кнедли.

Анастасия Кирилова от отдела по корпоративна култура и вътрешна комуникация в компанията казва, че идеята за кампанията е дошла от главния изпълнителен директор Сергей Рашков.

Компанията организира състезания и за служителите си мъже, като в края на май е провела надпревара по вдигане на тежести.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:49 | 09.09.22 г.
fallback