Руска компания си навлече остри критики, защото предложила парични бонуси на служителките си, за да носят поли или рокли на работното място, съобщава ВВС.
Алуминиевата компания „Татпроф“ организира кампанията „маратон на женствеността“ до 30 юни. Служителките, които носят рокля или пола, „не по-дълга от пет сантиметра под коляното“, получават със 100 рубли (1,50 долара) повече към редовната си заплата.
За да получат бонуса, жените трябва да изпратят своя снимка на компанията.
Много потребители на социалните мрежи реагираха с недоумение на „ужасяващото отношение към жените“. Известната блогърка и журналистка Залина Маршенкулова, която е пламенна феминистка, заяви в канала си в Телеграм, че инициативата на „Татпроф“ била като излязла от Средновековието.
Компанията, която била избрана за доставчик за Зимните олимпийски игри в Сочи през 2014 г. и за Световното първенство по футбол през 2018 г., съобщи пред руски медии, че отхвърля обвиненията в сексизъм и допълни, че 60 жени вече са се включили в инициативата.
“Искахме да разведрим работните си дни“, заяви говорителка на компанията пред радио „Говорит Москва“. „70% от служителите ни са мъже. Подобни кампании ни помагат да изключим, да се отпуснем. Това е страхотен начин да обединим екипа“, допълни тя.
„Много жени носят автоматично панталони на работа, затова се надяваме, че кампанията ни ще повиши информираността на дамите и ще им позволи да усетят женствеността и чара си, когато избират да носят пола или рокля. Компанията не смята това за сексизъм и вярва, че се трансформира“, каза още говорителката.
“Бонус от 100 рубли за жените, които пристигат на работа с къси поли и грим, за да...разведрят деня на доминирания от мъже екип. Впрочем, защо ни е феминизъм, когато просто можем да доставяме удоволствие на мъжете за пари“, пита потребителка на Twitter.
Компанията планира и други т. нар. „женствени“ събития през юни, включително състезание по най-бързо приготвяне на кнедли.
Анастасия Кирилова от отдела по корпоративна култура и вътрешна комуникация в компанията казва, че идеята за кампанията е дошла от главния изпълнителен директор Сергей Рашков.
Компанията организира състезания и за служителите си мъже, като в края на май е провела надпревара по вдигане на тежести.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 6 години Трябва да плащаме на жените, за да бъдат жени... Те мрънкат. Всичко ми изглежда нормално. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 100 рубли са около долар и половина. Или в статията са пропуснали някоя нула, или рускините са станали супер евтини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар