fallback

По-малкото слънчеви дни в Европа засегнаха продажбите на производителя на Nivea

Beiersdorf се препъва и заради несигурността около Brexit

12:19 | 06.08.19 г. 2

Производителят на козметика с марката Nivea – Beiersdorf, заяви, че ръстът на продажбите му се е забавил, след като липсата на слънчеви дни е ограничила продажбите на слънцезащитни продукти на германската компания в Европа, пише Bloomberg.

Beiersdorf заяви, че растежът на органичните продажби се е свил с 4,8% за шестте месеца до 30 юни, или под 6-те процента, записани за първите три месеца на годината. Компанията запази своята прогноза за 2019 г., въпреки че посочи, че маржът на печалбата е намалял, засегнат от инвестиционен план за няколко милиона евро.

"Целият ни бизнес модел се нуждае от временна адаптация заради новите пазарни реалности и бързо променящите се технологични разработки“, коментира главният изпълнителен директор Стефан де Локър.

Германската компания за потребителски продукти, която е производител и на Labello и La Prairie, увеличава разходите си за маркетинг и технологии в опит да настигне по-печелившите си конкуренти като L’Oreal.

Въпреки че Европа преживя рекордни горещини през последните месеци, лятото на 2019 г. е по-малко слънчево от това миналата година, което ограничи продажбите на слънцезащитни продукти и такива, ползвани след слънце.

Несигурността около Brexit и отслабването на паунда отказаха някои британски потребители от ваканции, твърдят туристически и авиокомпании. Това допълнително е засегнало търсенето на слънцезащитни продукти.

По думите на Beiersdorf Великобритания е била слабото място.

Рентабилността на компанията е по-ниска от тази на L’Oreal, Unilever и Procter & Gamble. Анализатори критикуват фирмата за презапазяването с капитал вместо в инвестирането в придобивания, които да засилят бизнеса ѝ в области, в които вече се радва на добър мащаб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:37 | 13.09.22 г.
fallback