fallback

Печалбата на Starbucks се увеличава при силен ръст на продажбите в САЩ и Китай

Двата най-големи пазара на Starbucks, САЩ и Китай, отчитат силни продажби в магазините на веригата, както и увеличаване на трафика

14:39 | 31.10.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Starbucks в сряда отчете тримесечни приходи, които надвишават очакванията на анализаторите, имайки предвид, че кафенетата в САЩ и Китай привличат все повече клиенти.

"Нашият бизнес в САЩ доведе до 6% съпоставим ръст на продажбите в магазините на веригата през четвъртото тримесечие, докато в Китай продажбите в магазините ни нараснаха с 5%, а всички трансакции - с 13% “, казва в изявление изпълнителният директор Кевин Джонсън, цитиран от CNBC.

Ето какво отчете компанията в сравнение с очакванията, въз основа на проучване на анализатори от Refinitiv:

- Печалба на акция: 70 цента, коригирана спрямо 70 цента очаквана

- Приходи: 6,75 млрд. долара срещу 6,68 млрд. долара

- Глобални продажби в магазините на марката: 5% срещу очаквани 4%

Веригата отчете фискален нетна печалба за четвъртото тримесечие от 802,9 млн. долара или 67 цента на акция спрямо 755,8 млн. долара, или 56 цента на акция година по-рано.

Изключвайки продажбата на марката Tazo, свързаните с Nestle разходи за трансакции и други артикули, Starbucks е спечелила 70 цента на акция в съответствие с оценките на анализаторите, определени от Refinitiv.

Нетните продажби са нараснали със 7% до 6,75 млрд. долара, като надвишават очакванията от 6,68 млрд. долара.

Компанията отчете глобален ръст на продажбите в своите магазини от 5%. Двата най-големи пазара на Starbucks, САЩ и Китай, отчитат силни продажби в магазините на веригата, както и увеличаване на трафика.

В САЩ продажбите в магазините, отворени най-малко от година, се увеличават с 6%, подпомогнати от студените напитки.

През последното тримесечие Starbucks представи първата си нова напитка с кафе и тиква от появата на тиквеното лате насам: студена напитка с варена тиква, кафе и сметана. Това лято веригата кафе разшири разпространението на своята студена напитка Nitro във всички американски магазини, заяви Джонсън. В кафенета в САЩ трафикът се увеличава през целия ден за второ поредно тримесечие.

Ръководителите приписват ръста на продажбите в САЩ на инвестиции в своите служители като по-добро заплащане и повече часове, което от своя страна води до по-високи резултати и удовлетвореност от страна на клиентите.

След като обнови своята програма за лоялност през последното тримесечие, сега Starbucks има 17,6 млн. активни членове в САЩ Джонсън заяви, че клиентите харчат повече, когато се присъединят към програмата за лоялност.

В Китай, въпреки нарастващата конкуренция от Luckin Coffee и притесненията за икономическо забавяне, Starbucks отбеляза ръст на продажбите своите магазини от 5%. Доставката чрез партньорството с Alibaba представлява 7% от продажбите през тримесечието.

Веригата за кафе отвори над 600 нови кафенета в Китай през фискалната 2019 г. и вече има повече от 4000 обекта в цялата страна. Тези нови места включват по-малки по размер кафенета с ограничени места в Пекин, подобно на тези, разработени от местната верига Luckin. Starbucks планира да изгради още от тези по-малки локации през фискалната 2020 година.

Starbucks представи и фискалните си перспективи за 2020 г. Очаква се 2000 нови локации на Starbucks да отворят врати по целия свят с непрекъснато разширяване в САЩ и Китай. Компанията очаква ръст на приходите в диапазон от 6% до 8% и глобален ръст на продажбите на своите магазини в диапазона от 3% до 4%.

„Силното ни представяне през фискалната 2019 г. ни дава увереност в стабилни оперативни перспективи за фискалната 2020 г.“, казва Джонсън в изявление.

Starbucks също така очаква да похарчи около 1,8 млрд, долара за капиталови разходи.

Компанията очаква през фискална 2020 г. коригирана печалба на акция в диапазон от 3 до 3,05 долара. Анализаторите очакваха веригата за кафе да отчете печалба от фискалната 2020 г. в размер на 3,08 долара на акция.

Главният изпълнителен директор Пат Гризмер заяви през септември, че еднократните данъчни облекчения, реализирани през фискалната 2019 г., биха представлявали пречка и че Starbucks е изкупила обратно акции на стойност 2 млрд. долара по-рано от първоначално планираното.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:13 | 13.09.22 г.
fallback