fallback

Онлайн продажбите на Walmart са нараснали с 41% през третото тримесечие

Компанията повиши очакванията за печалбата си преди празничния сезон

19:38 | 14.11.19 г. 1
Автор - снимка
Създател

Силните продажби на хранителни стоки са подкрепили онлайн търговията на Walmart, която е отбелязала ръст от 41% през третото тримесечие, съобщи компанията. Общите продажби за периода обаче са под очакванията на анализаторите. Въпреки това Walmart повиши за втори път прогнозите за печалбата си за цялата година преди празничния сезон, съобщава CNBC.

След обявяването на резултатите книжата на компанията поскъпнаха с над 3,5% в предборсовата търговия. Изпълнителният директор Дъг Макмилан каза, че Walmart е "готова за добър празничен сезон". 

Нетната печалба за периода, приключил на 31 октомври, е нараснала до 3,29 млрд. долара, или 1,15 долара на акция, в сравнение с 1,71 млрд. долара, или 58 цента на акция, преди година. След изключването на някои ефекти Walmart е спечелила 1,16 долара на акция, докато анкетирани от Refinitiv анализатори очакваха печалба от 1,09 долара на акция. Приходите на компанията са възлезли на 127,99 млрд. долара спрямо очакваните 128,65 млрд. долара.

Онлайн продажбите и тези във физическите магазини на Walmart, работещи повече от една година в САЩ, са се увеличили с 3,2%, надвишавайки прогнозите за растеж от 3,1%.

Компанията съобщи, че онлайн продажбите й са нараснали с 41% благодарение на силния скок на електронната търговия с хранителни стоки. Walmart очаква ръстът на онлайн продажбите в САЩ да достигне 35% за годината, което би било малко под равнището за фискалната 2019 г.

„Продължаваме да наблюдаваме добра посещаемост на нашите магазини. Пазарният ни дял в ключови категории храни и консумативи, включително и пресни продукти, нараства“, съобщи Макмилън.

През последното тримесечие трансакциите са се увеличили с 1,3% в сравнение с ръста от 1,6% през миналата година. Walmart очаква коригираната печалба на акция за фискалната 2020 г. леко да нарасне в сравнение с миналата година. Анализаторите очакват ръст от 0,3%.

През цялата година Walmart and Amazon се съревноваваха в сферата на доставките, опитвайки се да предложат на купувачите възможно най-бърза услуга.

През миналия месец Amazon обяви плановете си да доставя безплатно хранителни продукти в рамките на двучасов прозорец за всички членове на Prime, живеещи в 2000 региона и отговарящи на условията за услугата. До този момент членовете на Prime трябваше да плащат допълнителни 14,99 долара на месец, за да получат достъп до Amazon Fresh, отделна програма, която предлагаше доставка на хранителни стоки в рамките на два часа.

Междувременно Walmart започна тестване на доставките на хранителни стоки директно до хладилниците на клиентите в три града. Нейната програма за доставка на хранителни стоки InHome струва 19,95 долара на месец. Възползвайки се максимално от своите физически магазини, компанията разполага с повече от 2700 пункта да вземане на хранителни стоки при онлайн поръчките в САЩ.

Walmart предлага също и опция „Неограничена доставка” на 1400 локации, където клиентите могат да плащат 98 долара годишно или 12,95 долара месечно за неограничена доставка на хранителни стоки.

Акциите на Walmart от началото на годината са поскъпнали с близо 30%. Пазарната стойност на компанията се оценява на 334 млрд. долара., докато тази на конкурента й Amazon възлиза на 888 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:13 | 10.09.22 г.
fallback