fallback

Повече онлайн продажби означават върнати стоки за 50 млрд. долара в САЩ

Търговията на дребно губи огромни суми всяка година поради неефективност при обработката на върнатите стоки

21:29 | 20.12.19 г.
Автор - снимка
Създател

Настъпва периодът от годината, в който всеки иска да зарадва близките си хора с мечтаните от тях подаръци, но и нерадко се случва хората да връщат дрехи, подарени за Коледа, които въобще не са им по мярка. За голяма част от потребителите вече е нормално да купуват подаръци, удобно разположени на дивана в дома си. И тъй като онлайн продажбите продължават да растат, количеството на артикулите, които хората връщат по време на празниците, също се увеличава, съобщава CNBC.

Очаква се купувачите в САЩ да върнат стоки на стойност 41,6 млрд. долара, купени от интернет през ноември и декември, показва проучване на CBRE в партньорство с Optoro. Прогнозата се основава на данните от миналата година, когато бяха върнати стоки за 37 млрд., като се очаква стойността им да расте, отбелязват авторите на доклада.

Данните се основават на предположения, че купувачите връщат средно между 15% и 30% от своите онлайн покупки. Когато се отнася за пазаруване във физически магазини, стойността на върнатите артикули е около 13%.

Според доклада на CBRE и Optoro общият коефициент на върнати стоки в търговията на дребно продължава да расте с 10% годишно. Тази година се очаква общата сума на покупките, направени както в магазините, така и онлайн по време на празниците, да достигне 100 млрд. долара спрямо над 90 млрд. долара през миналата година.

United Parcel Service, американска компания, специализирана в експресни доставки и логистика, съобщи, че очаква да обработва над 1 милион върнати пакета всеки ден по време на този празничен сезон, достигайки връх от 1,9 милиона артикула на 2 януари, което би представлявало скок с 26% спрямо най-високото равнище през 2019 г.

Индустрията на дребно трябва да приеме сериозно сумата от 41,6 млрд. долара. Компаниите повече от всякога трябва да са готови да се справят с нарастването на върнатите поръчки, направени по интернет. Ако не са, рискуват да се натъкнат на проблеми по снабдителните вериги, в резултат на което върнатите стоки може да останат непродадени.

Търговията на дребно губи огромни суми всяка година поради неефективност при обработка на върнатите стоки, отбелязват авторите на доклада. Освен това компаниите са изправени и пред друг проблем – обезценяване на стоките. Върнатите дрехи, например, може да загубят от 20% до 50% от стойността си за 8 до 16 седмици, а електронните устройства губят от 4% до 8% от стойността си всеки месец.

Ако търговците на дребно не могат да препродадат върната стока в собствените си магазини, мнозина ще се опитат да я пуснат в магазини за евтини стоки или да я пренасочат към компании, които купуват препродадени стоки. Най-лошият вариант е, когато търговците  унищожават върнатите артикули, тъй като те генерират повече от 2 тона отпадъци в депата в САЩ всяка година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:43 | 11.09.22 г.
fallback