Българите и румънците са пазарували най-малко в интернет сред гражданите на страните членки на ЕС през 2018 г., сочат данни на европейската статистическа служба Евростат.
Само 21 на сто от сънародниците ни са прибягвали до електронната търговия миналата година, но все пак делът им е нараснал значително спрямо 2008 г., когато едва 3% от българите са пазарували онлайн.
Това поставя страната ни на предпоследно място в ЕС след Румъния, където само 20% от хората разчитат на електронната търговия за покупките си.
Българите пазаруват в интернет предимно дрехи и спортни стоки – 76% от сънародниците ни са поръчвали такива стоки онлайн миналата година. По този показател страната ни дори е на първо място в ЕС заедно с Холандия и Малта. Малко след нас са румънците със 73%.
33% от българите са поръчвали онлайн стоки за дома през миналата година, а следващи по популярност са онлайн резервациите за пътувания и настаняване с 21%. Само 14 на сто от сънародниците ни са си поръчвали храна по интернет миналата година, а 15 на сто са пазарували електроника онлайн. Последни по популярност са книгите и списанията – само 10 на сто от българите са правили подобни поръчки в интернет миналата година.
Електронна
Най-активно онлайн у нас пазаруват хората на възраст между 20 и 24 години – 44% от тях са си поръчвали стоки в интернет през миналата година.
Като цяло онлайн пазаруването става все по-популярно в Европейския съюз, констатира Евростат. Потребителите оценяват предимствата на електронната търговия като възможност за пазаруване по всяко време и отвсякъде, достъп до по-широка гама от продукти и възможност за лесно сравняване на цените.
Черният петък и предстоящият кибер понеделник са особено популярни дни за хората, които търсят големи намаления онлайн.
60 на сто от жителите на страните членки на ЕС на възраст между 16 и 74 години са пазарували онлайн миналата година спрямо едва 32 на сто през 2008 г.
Въпреки че мъжете обичайно пазаруват онлайн малко повече от жените, делът на пазаруващите сред дамите е нараснал повече през последните десет години – от 30% през 2008 г., на 59% миналата година. При мъжете повишението е от 35% през 2008 г. на 61% през 2018 г.
През последните десет години делът на пазаруващите онлайн в ЕС е нараснал във всички възрастови групи, но най-отчетливо е повишението при по-младите потребители на интернет на възраст между 16 и 24 години. 72% от тях са поръчвали стоки онлайн миналата година спрямо 40% десет години по-рано. 78% от хората на възраст между 25 и 45 години също са пазарували в интернет през 2018 г. спрямо 46 на сто десет години по-рано.
Електронната търговия е най-популярна в Дания, Великобритания и Холандия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?