Повече от 20 млрд. долара са „заключени“ в неизползвани все още подаръчни ваучери и кредити за магазини в САЩ, съобщава Bloomberg, позовавайки се на проучване, поръчано от Bankrate.com.
Половината от всички пълнолетни жители в САЩ разполагат с по около 167 долара под някаква форма на неизползван кредит, установява проучването. Членове на домакинства с доход над 80 000 долара имат най-много неизползвани кредити - по 297 долара на човек, следвани от тези с непълнолетни деца - по 274 долара - и хора от поколението Y (родените между началото на 80-те до средата на 90-те години на миналия век) - по 234 долара.
Веригата за кафе напитки Starbucks например е отчела 1,7 млрд. долара пасиви от подаръчни ваучери, които не са били използвани към 31 декември
Потребителите са похарчили 425 млн. долара от подаръчните ваучери на Starbucks през четвъртото тримесечие. Междувременно търговецът на дребно Target отчете 683 млн. долара пасиви от подаръчни ваучери към 2 ноември.
Почти толкова стряскащ е и фактът, че една четвърт от възрастните в САЩ позволяват срокът на годност на подаръчните ваучери да изтече. Тед Росман, анализатор от Bankrate.com, казва, че това е напълно излишно.
„Подаръчните ваучери и кредитите към магазини са истински пари“, споделя Росман. Според него колкото по-дълго ги държат хората, без да ги използват, толкова по-голяма е вероятността да изгубят тези средства. Компанията например може междувременно да фалира.
Нежеланите подаръчни ваучери могат да се препродават на вторичния пазар в лицето на сайтове като Cardpool.com, CardCash.com и GiftCardSpread.com. А винаги съществува и изпитаната опция за повторно подаряване.
„Най-доброто нещо, което можете да направите, е да купите нещо за себе си или за някой друг“, добавя Росман.
Проучването включва 2602 пълнолетни лица е проведено в периода 15-17 януари от YouGov.
gift