Британската модна марка Burberry насърчава клиентите да вдъхват втори живот на старите си дрехи или аксесоари, като ги продават онлайн. Това е ход, който би могъл да привлече повече клиенти, които пазаруват по време на празниците,както и да допринесе към усилията, свързани с призивите за опазване на околната среда.
Burberry се обединява с уебсайта за луксозни стоки на консигнация The RealReal, създавайки нещо рядко срещано, а именно партньорство между модна къща и процъфтяващия пазар на употребявани луксозни стоки.
Клиентите в САЩ, които предложат употребяван артикул на Burberry за продажба през портала по време на празничния сезон, ще бъдат поканени на чай и лична шопинг-консултация в някой от бутиците на марката, създател на емблематичния британски тренч.
Европейските луксозни марки от много време насам контролират строго разпространението на своите стоки и избягват дори да признаят съществуването на пазар на употребявани продукти. Напоследък обаче някои започнаха да изтъкват, че препродажбите помагат на клиентите да се чувстват по-спокойни относно дългосрочната стойност на покупките, които правят.
Richemont, собственик на марки часовници и бижута от най-висок клас като Cartier и Jaeger-LeCoultre, закупи сайта за препродажба Watchfinder миналата година в знак на нарастващото значение на пазара за употребявани стоки.
Други марки се опитват да се борят с него като Chanel, която съди RealReal и други подобни сайтове, твърдейки, че продават фалшиви стоки.
Според луксозния бранд претенцията на сайта, че продава автентични продукти на Chanel, представлява нарушение на търговската марка. RealReal отрича твърденията.
„Не виждаме препродажбата като заплаха“, казва Пам Бати, вицепрезидент по корпоративна отговорност на Burberry. „Искаме да повишим информираността за различните опции, които клиентите имат, когато искат да освежат гардероба си“.
Онлайн препродажбата на луксозни стоки нараства с 50% годишно, заявява анализаторът на Jefferies Флавио Середа.
За Burberry, чиито продажби в Северна Америка непрекъснато намаляват от 2015 г. насам, партньорството би могло да помогне на бившите клиенти да се върнат към марката. И това се случва в ключов момент, когато естетиката на бранда е в процес на освежаване под влиянието на новия дизайнер Рикардо Тиши.
Марката беше разкритикувана след разкритието през миналата година, че е унищожила непродадени продукти на стойностоколо 35 милиона долара. Компанията заяви, че ще прекрати тази практика.
„Ние виждаме тази стъпка като допълнение към нашата по-широка стратегия за преминаване към кръговa икономика", казва Бати, като се позова на усилията да помогне на клиентите да поправят повредени дрехи и да използват повече рециклирани опаковки.


Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства