fallback

Французойка ще трябва да спасява Coty

Сю Юсеф Наби поема американската компания за продукти за красота

12:27 | 03.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Сю Юсеф Наби винаги е била привличана от новото. В L’Oreal тя за първи път представи латиноамериканки и азиатски жени като модели. Когато преди три години основава собствената си козметична марка Orveda, тя избира да заложи на вегански продукти. Сега 52-годишната Наби ще трябва да спасява изпадналата в редица проблеми американска козметична група Coty.

Както обяви компанията, принадлежаща на холдинговата JAB на германското милиардерско семейство Райман, Наби ще поеме поста на изпълнителен директор от септември. Тя е третият главен изпълнителен директор на компанията само за тази година и пети за последните четири години.

Едва през февруари Пиер Денис, ръководител на марката обувки Jimmy Choo, беше обявен за нов изпълнителен директор. Но след това през юни Петер Харф, главният стратег на Райман, пое позицията на изпълнителен директор в Coty. „Coty се нуждае от силна, но мила ръка - особено в рамките на причинената от коронавируса криза“, каза Харф в интервю за Handelsblatt.

Очевидно ръката на Наби ще трябва да върне Coty по пътя към успеха. Мениджърът, израснала в Алжир, има 20-годишна кариера в L'Oréal и помогна на френската компания да подобри и освежи имиджа си. Освен всичко друго, тя подписа за първи път договори за маркетинг и реклама с латино звезди като Пенелопе Крус и Ева Лонгория, както и с китайката Гон Ли и 68-годишната Джейн Фонда.

Като глобален лидер на дъщерната на L’Oréal компания Lancôme тя работи с фотографа Марио Тестино, за да освежи прашния имидж на марката. Под нейно ръководство продажбите на Lancôme нараснаха с двуцифрени темпове. През 2014 г. тя подаде оставка от поста си, премести се от Париж в Лондон и лансира собствената козметична марка Orveda три години по-късно.

Сега Наби трябва да приложи предприемаческия си и иновативен дух в Coty. Компанията все още страда от последиците от твърде скъпото придобиване – за 12,5 милиарда долара, на повече от 40 марки от Procter & Gamble, включително Wella.

Съвсем наскоро Coty се съсредоточи предимно върху т. нар. Glamour марки за младите - през 2019 г. компанията инвестира 600 млн. долара в Kylie Beauty, козметичната марка на инфлуенсърката Кайли Дженър.

А едва през тази седмица Coty си осигури една пета от дяловете на марката KKW, собственост на сестрата на Кайли Ким Кардашиян, за 200 милиона долара.  

P { margin-bottom: 0.08in }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:34 | 12.09.22 г.
fallback