fallback

Пандемията стопява безкрайното разнообразие в магазините за дрехи

Търговците отчаяно избягват да натрупват трудно продаваеми артикули

17:01 | 19.07.20 г. 3

Заради глобалната пандемия и търговската война американските потребители откриват, че техният някога безкраен избор от облекла започва бързо да изчезва. Проблемите са на всички нива - от закъснения в производството и доставката до затваряне на магазини и намаляване на потребителското търсене, а търговците отчаяно избягват да натрупват трудно продаваеми артикули, пише Bloomberg. 

Това означава, че веригите поръчват по-малко стоки и по-бавно продават продукти в своите магазини и уебсайтове.  

Въпреки че Covid-19 драстично подкопава търсенето, сезонът за продажба на артикули за училище все пак се очаква да донесе 28 милиарда долара на търговците на дребно.  

Компаниите внимателно преценяват реакцията на клиентите към намалените запаси от облекла и това може да постави основата на решаващия сезон за пазаруване в края на годината. 

Нови трудности 

Предлагането на по-малък запас от стоки - практика, която противоречи на години на постоянно разширяващ се асортимент от размери и стилове - в много случаи е необходимост, а не избор. 

Дори преди пандемията веригите за доставки се изместваха заради търговската война между САЩ и Китай. Сега глобалната пандемия допринася за това, тъй като новите производствени центрове като Бангладеш и части от Централна Америка също стават горещи точки за вируса. Достъпът до пари в брой е друго съображение. 

Фокус върху основното  

Купувачите, оставайки в голяма степен вкъщи, нямат много възможност да показват новите си тоалети, така че търговците се фокусират върху основните облекла. Тази категория обикновено представлява около 70% от микса от продукти на дребно. Сега този процент нараства до 80% - 90%, посочва Райън Малкуни, управляващ директор на Great American Group, консултантска фирма за търговия на дребно, собственост на B. Riley Financial.  

Търговците на дребно вече започнаха подбирането. Gap например намали стоките си  и задържа някои артикули за следващия сезон. Изпълнителният директор на Kohls Мишел Гас междувременно заяви, че компанията използва „по-благоразумен подход“, имайки предвид ограничената предвидимост на потребителските тенденции през 2020г.  

Ден за ден  

"Никой не беше подготвен за това. Всички търговци на дребно буквално трябваше да превключат. Повечето от тях живеят ден за ден, час за час", каза Фарла Ефрос, президент на HRC Retail Advisory.  

Плюс това нуждите при покупките за училище са много по-различни от преди година, когато търговците на дрехи обмисляха своите поръчки за стоки. Сега има по-голям акцент върху здравното оборудване и виртуалните инструменти за обучение.  

„Единственото, което ще ви е необходимо за връщане към училище, е наистина добрата интернет връзка и лаптоп“, каза Ефрос. 

И въпреки че търговците на дребно могат да предлагат отстъпки и да рекламират своята онлайн услуга, те все още са изправени пред реалността, че доходите на много потребители намаляват. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:27 | 14.09.22 г.
fallback