Подхранваното от Covid-19 търсене на хигиенни продукти и “храни за душата” (сладоледи, шоколади, сладкиши, силно търсени по време на блокиранията, б.ред.) помагат на Unilever и други гиганти в сектора на потребителските продукти да се оттласнат от годините на бавен растеж.
Производителят на сладоледите Ben & Jerry’s и сапуните Lifebuoy отчита органичен ръст от 4,4% в основните продажби за третото тримесечие, повече от два пъти по-висок ръст от консенсусната прогноза на анализаторите, предава Bloomberg. Така приходите, като се премахнат валутните ефекти, както и тези от придобиванията и продажбите, са нараснали до 12,9 млрд. евро, както обяви базираната в Ротердам компания в четвъртък.
За производителите на потребителски стоки акцентът е върху органичното развитие, защото то е по-значимо в сравненията с конкуренцията. Ако се вземат предвид еднократните и валутните ефекти обаче, Unilever регистрира спад в приходите с 2,4% през месеците от юли до септември. Това се дължи главно на негативните валутни ефекти, които натежават върху тенденцията със 7,7%. Групата не предостави никаква информация за печалбата.
Силното представяне отразява резултатите и на други производители на храни и почистващи продукти. Така например по-рано тази седмица Procter & Gamble Co. повиши прогнозата си за приходите, а производителят на Lysol Reckitt Benckiser Group Plc заяви, че приходите до 2020 г. ще се увеличат най-силно от поне десетилетие. Nestle SA отчита силни продажби и на храната за домашни любимци Purina.
Unilever, производител на марки като Knorr, Dove или Magnum, продължава да наблюдава промени в поведението на клиентите при покупките им в рамките на причинената от коронавируса криза. Увеличават се продажбите на перилни и почистващи препарати, като особено силно се търсят продукти за хигиена на ръцете. Увеличава се и търсенето на храна, която може да се консумира у дома.
Въпреки че пандемията и блокиранията доведоха до най-тежкия икономически спад и силно удариха компании в редица индустрии, вариращи от авиобранша до ресторантите, заповедите за карантина, блокирания и работа от вкъщи съживиха търсенето на стоки, които са излезли от модата.
През последното десетилетие компании като Unilever, Reckitt Benckiser и Nestle се затрудняваха, докато купувачите преминаха към нишови марки храни, като същевременно предпочитаха почистващи препарати от т. нар. частни марки или по-евтини предложения. Пандемията обаче промени това, тъй като потребителите складират храни и чистят усилено домовете си.
Основните продажби на продуктите за почистване на кожата на Unilever са се увеличили с почти 20%. Растежът е подкрепен от навлизането на Dove в антибактериалния сегмент и разширяването на Lifebuoy в нови формати.
„Инвестираме сериозно в маркетинга на нашите марки и в иновациите, съобразени с променящата се среда, докато потребителите се приучават да живеят с Covid“, заяви главният изпълнителен директор Алън Джоуп по време на разговора с анализаторите.
Lifebuoy сега е една от над десет марки в компанията с приходи над 1 милиард евро (1,2 милиарда долара), след като Unilever го представи на повече пазари като Великобритания, където рекламира продукта в станции за дезинфектантни за ръце в супермаркетите на Tesco Plc.
Купувачите се запасяват и с продукти за унищожаване на микроби, тъй като компанията намали цените в подразделението си за домашни грижи. Unilever започна да продава белината Domestos в Китай и нов препарат за пране Omo в Латинска Америка.
Преди да се случи пандемията, Unilever и Nestle започнаха да обновят портфолиото си, като швейцарската компания се освободи от американския си сладкарски бизнес, докато собственикът на Marmite продаде бизнеса си с дистрибуция. Unilever прави и преглед на голяма част от своя бизнес за чай, тъй като търсенето се забавя.
Компанията започна да консолидира седалището си в Обединеното кралство, като сложи край на тромавата англо-нидерландска структура, която усложни важните сделки по сливания и придобивания. Unilever не предвижда веднага значителни сделки, твърди Джоуп.
Растежът в поделението за храни и освежителни напитки на Unilever е сдържан заради затварянето на ресторанти, но бизнесът е бил подсилен и от консумацията на сладолед и други пакетирани стоки у дома.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес