fallback

2020 г. - отрезвяваща година за опияняващата индустрия

Шотландското уиски няма да поскъпне след Brexit, търговците си направиха добре калкулациите, посочи председателят на Спиритс България

13:40 | 04.01.21 г.

2020 г. беше една отрезвяваща година за нашата опияняваща индустрия. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Ралица Скорчева, председател на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки (Спиритс България).

Тя пресметна, че от януари до октомври спадът в продажбите на алкохолни напитки е 9% на годишна база и даде за пример продадените по-малко със 79 милиона напитки по 50 милилитра, като в хазната са влезли с 23 млн. лева по-малко пари от акцизи.

Скорчева напомни, че през декември беше пропусната възможността да се празнува студентският празник и отпаднаха корпоративните коледни партита, което е оказало съществено влияние върху данните за продажбите.

„Амплитудите в спадовете при различните категории алкохолни напитки са били много дълбоки", обясни Скорчева и отчете, че видовете алкохол, които са успели да се адаптират към продажбите в магазините, са отчели по-малки спадове. "Най-продаваните категории остават без разместване. Джин категорията обаче изненада всички приятно.“

Председателят на Спиритс България разкри, че в световен мащаб алкохолната индустрия се е ориентирала към производство на дезинфектанти през изминалата година и е първата, която помогна по време на медицинската криза с пандемията, като трансформира за една нощ производствените си бази.

Скорчева коментира и новините, че Норвегия забранява сервирането на алкохол в заведенията с цел да ограничи посещенията там. Според нея такива решения, които не се базирани на научни факти, целят превенция на социализирането.

По думите й също така сега се очаква новоизбраният президент на САЩ Джо Байдън да премахне митата от търговията с алкохолни напитки. Относно Brexit пък Скорчева обясни, че сделката предотвратява тежки последици за алкохолната индустрия, тъй като е договорено търговията да се извършва без митнически тарифи, без квоти и също така се запазват географските обозначения.

На въпрос дали Brexit ще се отрази на цената на шотландското уиски, след като има информация за запасяване от търговците, Скорчева е категорична, че те са си направили добре калкулациите.

Как се отрази слабият туризъм на консумацията на алкохолни напитки? Как могат да се минимизират загубите в алкохолния бранш? Какви са очакванията на алкохолния бранш за 2021 г.?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:35 | 14.09.22 г.
fallback