fallback

Ikea започва да продава резервни части за продуктите си

Според компания представата, че мебелите й са за еднократна употреба е погрешна

18:11 | 25.01.21 г.

Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Ikea ще започне да предлага резервни части на клиенти от цял свят, тъй като най-голямата верига за търговия с мебели цели да удължи живота на продуктите си в рамките на голяма инициатива за устойчиво развитие, пише Financial Times.

Компанията вече започна експериментални продажби на мебели втора ръка, както и обратно изкупуване на стари стоки и отдаването под наем на офис и жилищно оборудване, тъй като търси начини да се превърне в т. нар. кръгов бизнес, при който продуктите се използват повторно, променят или рециклират.

Ikea е предоставила на клиенти 14 млн. резервни части за финансовата си година до края на август 2020 г., но сега е разработила система за онлайн поръчки, която ще се развие в цял свят на сайта ú тази година.

„Ключов аспект в удължаването на живота на продуктите е наличието на резервни части. По този начин може да се подобряват неща вместо да се купуват нови колела на диван, например… Правим много тестове“, съобщава Лена Прип-Ковач, главен изпълнителен директор на отдела за устойчиво развитие в Inter Ikea.

Компанията цели да стане и климатично положителна и кръгова до края на десетилетието, намалявайки повече въглеродни емисии, отколкото произвежда, а в същото време е подложена на критики, че евтините й продукти насърчават прекомерно потребление и култура на изхвърляне.

Кръговите ú тестове все още са на относително ранен етап и Прип-Ковач казва, че Ikea продължава да проучва какви точно услуги искат клиентите й. „Виждаме, че има голям интерес към тази услуга, научаваме много по този начин“, допълва тя.

Ikea, която е основана в Швеция, но сега е базирана в Холандия, се надява, че ще може да извлече растеж от емисиите и че новите й кръгови тестове няма да навредят на продажбите. Но компанията все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.

Тя съобщи в понеделник, че е достигнала целта си от 2020 г. за производство на цялата си дървесина  от сертифицирани или рециклирани източници, като над 98% от дървесината ú отговаря на критериите. Сега тя цели да получава най-малко една трета от дървесината си от рециклирани източници до 2030 г.

Според Прип-Ковач има неразбиране, че мебелите на Ikea са за еднократна употреба и че продажбата на достъпни продукти не означава, че за клиентите е по-лесно да ги изхвърлят.

„Според нас, ако искаме устойчивостта да има значение, тя трябва да е достъпна. Така помагаме на много хора. Устойчивостта не може да е само за богатите или за хората с дебел портфейл“, допълва Йон Абрахамсон Ринг, главен изпълнителен директор на Inter Ikea, която притежава бранда и концепцията.

Ikea беше една от първите вериги за търговия на дребно, която продава само LED крушки, а неотдавна започна да продава растителна версия на известните си кюфтенца, които имат само 4% от климатичния отпечатък на свинските и говеждите кюфтетата. Сега тя планира да спре да продава батерии, които не се презареждат, до октомври.

Компанията за търговия на дребно цели също да използва само възобновяема енергия в снабдителната си верига до края на това десетилетие. Тя пренасочи голяма част от мебелите към базирано на поточна линия производство като в автомобилната индустрия, което стандартизира размерите на много продукти, намалява разходите и им позволява да бъдат рециклирани по-лесно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:12 | 14.09.22 г.
fallback