fallback

И About You открива борсата

Дъщерното дружество на Otto ще се опита да набере 600 млн. евро с първично публично предлагане

15:42 | 31.05.21 г.
Автор - снимка
Създател

Смяташе се за „потаен проект“, синът на собственика Майкъл Ото беше натоварен лично с него: През 2013 г. Бенджамин Ото стартира мисия „Бъдеще“ за германския търговец Otto под кодовото име Collins. По това време не всеки би повярвал, че младият предприемач, заедно с още по-младия талант в областта на електронна търговия Тарек Мюлер, всъщност ще успеят да изградят истински конкурент за модния търговец на дребно Zalando. Но онлайн магазинът за мода About You, създаден в лабораторията на бъдещето, сега увенчава предишната си история на растеж с дългоочакваното си първично публично предлагане (IPO).

Създаденият в Хамбург т. нар. еднорог (стартъп с пазарна оценка от над 1 млрд. евро) се възползва от положителната среда на фондовия пазар и дава начало на процеса си за първично публично предлагане. Очаква се акциите на компанията да бъдат листнати на Франкфуртската фондова борса през второто тримесечие. Компанията възнамерява да генерира брутни приходи от поне 600 млн. евро от новите акции, пише германският Handelsblatt.

Частното пласиране към институционални инвеститори включва новосъздадени акции от увеличение на капитала и втори транш от акции от съществуващи акционери. Заедно приходите от емисията трябва да възлязат на около 1 милиард евро, твърдят финансови източници. Компанията наскоро беше оценена в браншовите среди на около 4 млрд. евро.

About You се присъединява към известна група от „свои колеги“ на фондовата борса. Сред тях анализаторите включват Zalando и Asos, както и Revolve Group в САЩ. Освен това имаме и Global Fashion Group, която е включена в SDax и е активна в 17 държави. Zalando стана публична компания преди седем години. С приходи от малко повече от един милиард евро продажбите по това време бяха сравними с текущото ниво на About You.

Otto Group, която за последно притежаваше 44,6% от обикновените акции и 53,3% от правата на глас, вероятно ще направи добър финансов удар с IPO-то. About You отдавна е много повече от средство за насърчаване на културната промяна в бившия лидер на каталожната търговия Otto.

Перспективата за IPO се случва в момент, в който отдавна установената компания отново е в значително по-добра позиция след „празните години“: кризата с коронавируса ускори превръщането на Otto.de в нова пазарна платформа. Групата дори намали дълговете си през миналата година, а нетната печалба се увеличи четирикратно до малко под милиард евро. Очевидно IPO-то не е родено от необходимост.

Самата About You също подобри параметрите си. През финансовата 2020/21 година продажбите са нараснали до 1,17 милиарда евро до края на февруари след 739 милиона евро през предходната година. Междувременно загубата се понижава до 59,9 милиона евро. През предходната година About You все още беше на загуба от 81,2 милиона евро, главно заради силни инвестиции в чужбина.

Германският моден ритейлър About You навлезе на българския пазар в края на 2019 г. като част от европейската си експанзия. В първите месеци онлайн магазинът за дрехи и аксесоари направи агресивна рекламна кампания и комуникация чрез инфлуенсъри, за да си извоюва дял от пазара. Така About You стана директен конкурент на вече установената в България платформа Fashion Days, която от 2015 г. е част от румънския електронен търговец eMag.

Освен модни продукти към крайни клиенти компанията предлага и услуги, насочени към бизнеса (B2B), сред които облачни и маркетинг решения. Доставката и евентуално връщане на стоката са безплатни. Компанията твърди, че се отличава от конкурентите си по това, че предлага на потребителите персонализирани продукти на база онлайн активността им и предишни техни търсения.

Съоснователят и управляващ директор на About You Тарек Мюлер очевидно залага с борсовия дебют на ръст, който трябва в бъдеще да насърчи и печалбата. Той възнамерява да използва приходите от листването за финансиране на експанзията в Германия и в чужбина, въпреки че големи придобивания на компании не са на дневен ред.

„С отварянето на икономиките след коронакризата отново се поръчват тоалети за партита, сватби и излизания, това е мястото, където са нашите силни страни“, казва Мюлер. В сравнение със Zalando целевата група на About You била по-млада и по-женска.

След разширяването в Източна Европа фокусът сега ще е върху пазарите в Западна и Северна Европа. Продажбите извън немскоезичните страни са нараснали със 145% до 464 милиона евро през последната финансова година.

Мюлер има доста сериозен аргумент пред финансистите: подобряването на маржа. С увеличаване на продажбите компанията трябва да стане устойчиво печеливша. Според мениджъра About You е постигнала коригирана оперативна печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизация (Ebitda) за първи път през тримесечието до края на февруари. През цялата година все още се отчита малка оперативна загуба, но маржът на печалба в Германия, Австрия и Швейцария е положителен, както и B2B бизнесът. Международният бизнес обаче още е на загуба.

С B2B софтуерния си бизнес About You лицензира свой самостоятелно разработен софтуер за онлайн магазини. Тук базираната в Хамбург компания се конкурира с технологични компании като Shopify, Salesforce и SAP, макар и в много по-малък мащаб. Един от основните клиенти е самата Otto Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:45 | 13.09.22 г.
fallback