fallback

Пазарът на бира в България остава на нивото си от 2020 г.

Българските пивовари са с най-висока репутация в Европа, показва репутационно проучване за бирената индустрия

14:21 | 20.07.21 г.

За първите 6 месеца от годината пазарът на бира в България остава на нивото си от 2020 г. Продажбите на пиво са 2,4 млн. хектолитра, докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2,526 млн. хектолитра. Това съобщиха от Съюза на пивоварите в България.

Към момента в страната са регистрирани 37 производителя на бира, от които големите компании са 3, малките и средни пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия.

По данни на Съюза на пивоварите през миналата година вложенията на компаниите в дълготрайни материални активи са 37 млн. лв, а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. През последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.

Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54% от общия пазар на пиво. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23%. През последния месец има увеличаване от 6% на консумацията на наливна бира. 

Според анкета на Съюза на пивоварите през летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58% от гражданите поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира.

Според маркетинговите изследвания при избора на пиво за българския консуматор най-важен е вкусът на напитката, нейната опаковка и видът/стил бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Според най-новото репутационно проучване за бирената индустрия, проведено в 31 европейски страни, българските пивовари са с най-висока репутация в Европа. Почти 90% от българите дават изключително висок рейтинг на бирения бранш в страната.

По повод на тенденциите за развитието на бранша в ЕС и България, изпълнителният директор на Съюза на пивоварите Ивана Радомирова коментира, че на европейската карта на индустрията България вече е на 11-о място  по обем на продажбите на бира.

„За миналата година дори има леко повишаване на износа на българска бира“, коментира още тя, цитирана в прессъобщение на организацията, но без да уточнява конкретни параметри.

По данни на Пивоварите на Европа поради периодичните затваряния на заведенията, въведените ограничения и стагнацията на туристическите пътувания пазарът на бира в страните от ЕС през 2020 г. бележи спад от 9%. Добавената стойност от производството и продажбите на бира общо за ЕС е намаляла с 15 млрд. евро – от 60 млрд. през 2019 г. на 45 млрд. евро през 2020.

Заради затварянията в повечето държави и затворените обекти на ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафетерии) индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС, е намаляла с 800 хил. работни места.

„Според анализаторите картината е възможно да се промени през следващата година, но това може да се случи с помощта на ЕК и правителствени мерки в подкрепа за индустрията“, коментира Радомирова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:55 | 13.09.22 г.
fallback