Когато първият круизен кораб от началото на пандемията премина през Венецианската лагуна миналия месец, стотици хора протестираха на сушата и в малки кораби, пише Ройтерс.
Няколко седмици по-късно правителството изглежда се вслуша и обяви, че за да се защити екосистемата и наследството на Венеция, круизните лайнери няма да могат да преминават през лагуната от 1 август. Ходът слага край на годините на политически колебания и явно поставя исканията на местни жители и на културни институции над тези на пристанищните работници и туристическата индустрия.
„За нас това е голяма победа. Мнозина ни сравниха с Давид срещу Голиат“, казва Томасо Качиари, член на активистката група No Grandi Navi ("Не на големите кораби").
Но битката може да не е приключила.
Докато активисти се тревожат от замърсяването и ерозията в града, който вече е в опасност заради повишаването на нивото на водата, пристанищните служители, които пострадаха от месеците на блокади, се страхуват за препитанието си.
„Това беше огромен удар, почувствах се ужасно“, коментира Антонио Велека, който работи за компания, управляваща багажите на пътуващите в круизни кораби във Венеция от 15 години. „Почувствах се така, сякаш съм изгубил сигурността в живота си“, допълва той, докато се взира през заключените врати на частично затворения терминал.
Корабите над 25 хил. тона няма да могат да преминават през плиткия канал „Джудека“, който опасва площад „Сан Марко“, най-известното място в града. Круизните лайнери обичайно тежат най-малко четири пъти повече.
Бъдещето остава несигурно. Рим прие няколко закона през последно време за ограничаване на достъпа на лайнерите до Венеция, но алтернативният пункт за акостиране все още не е готов.
Правителството иска да ускори изграждането на док в индустриалното пристанище близо до Маргера, но няма признаци, че той ще бъде завършен скоро.
Джейн да Мосто от групата „Ние сме тук, Венеция“, съсредоточена върху екологични и социални проекти, изрази задоволство от забраната на „чудовищните“ круизни лайнери, но се опасява, че това не е дългосрочно решение.
Филипо Оливети, управляващ директор на Bassani group, която предоставя пристанищни и туристически услуги, казва, че Венеция не може да оцелее без круизни кораби.
„Това просто е лудост за пристанище и район, които трупаха пари от пристанищни дейности, от морски трафик. Те ще се превърнат в нещо като малък яхт клуб“, отбелязва Оливети.


Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец