Круизни лайнери с няколко палуби и други големи плавателни съдове с водоизместимост над 25 000 тона от 1 август нямат право да навлизат във Венецианската лагуна.
Проблемът с преминаването на „плаващите дворци“ през канала Джудека и пред площад „Сан Марко“ във Венеция е свързан основно с липсата на места за акостиране на пътнически кораби в най-близките до историческия център пристанища.
Градската администрация на Венеция съобщи, че вече се работи в тази посока и скоро ще бъдат определени окончателно местата за акостиране на големи кораби извън пределите на лагуната, съобщава РИА Новости, цитирана от БГНЕС.
Кабинетът на Италия вече взе решение не само да забрани на лайнерите да навлизат в лагуната, но и затегна изискванията към тях. Водоизместимостта на съдовете не трябва да надхвърля 25 000 тона, дължината – 180 метра, а височината – 35 метра.
На работниците и компаниите, които ще претърпят щети от тези промени, ще бъдат изплатени компенсации от специален фонд.
Министърът на културата на Италия Дарио Франческини заяви, че решението „без преувеличение може да бъде определено като историческо“. Стимул за въвеждането на дългоочакваната забрана стана намерението на ЮНЕСКО от юни да включи Венеция в списъка на застрашените обекти на световното културно наследство. Промяната на статута бе избегната, въпреки че премиерът Марио Драги призна, че плановете на ЮНЕСКО в известен смисъл са „ускорили“ процеса за налагането на забрана.
Властите в Италия от дълго време се опитват неуспешно да решат проблема с навлизането на големи плавателни съдове във Венецианската лагуна, основно круизни кораби, които преминаваха прекалено близо до безценните исторически сгради „Перлите на Средиземноморието“. Влиятелни международни туроператори препоръчваха активно такива атракции на туристите.
От 1 ноември 2014 г. навигацията на съдове с водоизместимост над 94 000 това по централните канали на лагуната бяха забранени. Но все пак навлизането на круизни кораби във Венеция продължи и съществуваха опасения, че това може да доведе до трагични инциденти.
През юни 2019 г. в канала Джудека лайнер се сблъска с туристическа лодка и пет човека бяха ранени. Инцидентът предизвика бурната реакция на местните жители, които организираха многохиляден протест на централния площад „Сан Марко“ въпреки действащата забрана там да се провеждат масови обществено-политически мероприятия.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?