fallback

Продажбите на коняк нараснаха с 31% през 2021 г.

Потребителите в САЩ и Китай се насочват към премиум напитки

18:48 | 17.01.22 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на коняк се нараснали с близо една трета миналата година, след като американските и китайските потребители се насочиха към стари реколти – пореден сигнал, че производителите на премиум напитки оставят пандемията зад гърба си, предава Ройтерс.

Продажбите на бренди, произведено в региона Коняк във Франция, са се повишили с близо 31% до 3,6 млрд. евро, обяви индустриалната група BNIC.

Продадените обеми са се увеличили с 16 на сто до 223,2 млн. бутилки.

„Този ръст отразява реалното възстановяване на коняка, както и на потребителските навици“, посочва BNIC в изявление, отбелязвайки, че продажбите са нараснали и в сравнение с 2019 г., преди настъпването на пандемията.

Прогнозата трябва да остане положителна през следващите месеци за всички дестинации, допълва BNIC.

Новината беше обявена, след като френската индустрия за шампанско заяви, че очаква рекордни продажби през 2021 г., и следва силните резултати на няколко компании за алкохолни напитки.

Продажбите на коняк на най-големия пазар – САЩ, са нараснали с 11% до 115 млн. бутилки, продадени през 2021 г.

Продажбите в Китай, вторият по големина пазар на коняк, са скочили с 56% до 34 млн. бутилки, докато европейските продажби са се повишили с 8% до 37,1 млн. бутилки.

В края на ноември алкохолният производител Remy Cointreau повиши прогнозата за годишната си печалба, след като записа по-добри от очакваното резултати за първото полугодие, подкрепени от търсенето на премиум коняк в Китай, Съединените щати и Европа.

Pernod Ricard, която притежава коняка Martell, също наблюдава растеж на продажбите в Китай. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:08 | 13.09.22 г.
fallback