Компанията за алкохолни напитки Remy Cointreau повиши прогнозата си за годишната печалба след по-добро от очакваното полугодие, което е било подкрепено от силното търсене на премиум коняк в Китай, САЩ и Европа. Това повиши цената на акциите до рекорден връх в четвъртък, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор Ерик Вале заяви пред журналисти, че групата е отбелязала „окуражителен“ старт през третото тримесечие в Китай благодарение на силните продажби по време на онлайн събитието за пазаруване Ден на самотните сърца и фестивала в средата на есента.
Продажбите само около Деня на самотните сърца формират 10% от годишните продажби на Remy Cointreau в Китай.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau заяви, че сега очаква „много силен“ органичен растеж на текущата оперативна печалба за финансовата 2021/22 година. Преди това той очакваше „силен“ растеж“.
Освен това компанията остава уверена, че ще се представи по-добре на пазара на алкохолни напитки и потвърди прогнозата си за силен органичен ръст на годишните си продажби.
Пандемията от Covid-19 насочи още по-силно Remy към по-скъпия алкохол с цел да увеличи маржовете на печалба в дългосрочен план. Пандемията е пренасочила потребителите към премиуим напитки, потребление у дома, коктейли и електронна търговия, заяви Вале.
На искането на коментар за пазарната консенсусна оценка за органичен растеж на оперативната печалба от 24,7% и на ръст от 24,5% на продажбите Вале каза: „Доста комфортно се чувствам“ с оценката за продажбите, а тази за печалбата е „малко предпазлива“.
Акциите на Remy поскъпнаха с 8% сутринта, след като по-рано достигнаха рекорден връх от 204,20 евро за брой.
Заради по-високите разходи за маркетинг и комуникации и по-трудна база за сравнение през втората половина ръстът на годишната печалба ще се дължи единствено на растежа от първото полугодие, заяви групата.
Текущата оперативна печалба на Remy за шестте месеца до края на 20 септември е скочила със 104,5% на органична годишна база до 212,9 млн. евро. Това е над консенсусната оценка на 22 анализатори, анкетирани от компанията, за 168,1 млн. евро.
Оперативната печалба на подразделението за коняка Martin на Remy, което формира почти 90% от печалбата на групата, е стигнала 188,1 млн. евро, което е ръст от 101,9% на органична база.
Remy вече отчете органичен скок от 52% на продажбите за полугодието на годишна база. Това се дължи на силно възстановяване на баровете и ресторантите, след като ограниченията заради Covid-19 бяха облекчени в цял свят, а потреблението у дома остава устойчиво.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?