fallback

За спонсорите на Олимпиадата спортното събитие се превръща в провал

Без зрители, строг контрол, дипломатически бойкот - рекламните партньори се борят с редица проблеми

09:04 | 31.01.22 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В петък с голяма церемония по откриването започват зимните олимпийски игри в Пекин. Засега обаче в китайската столица няма почти никакви признаци на празнична атмосфера. Само няколко от големите спонсори, като Samsung или Visa, рекламират спортното събитие на цифрови табла. Иначе само плакати на самите организатори ни напомнят за предстоящото голямо събитие - и надписи на оградите около отцепените хотели в Пекин, където спортистите и пътуващите са защитени от населението, за да не се заразят с коронавируса.

За компаниите, които са похарчили стотици милиони евро за реклама на Олимпийските игри, събитието в Пекин е разочарование. „Олимпийските игри се поляризираха до такава степен в целия свят, че големите международни спонсори на практика просто сведоха глава", казва пред германския всекидневник Handelsblatt Марк Драйер, блогър и експерт по спорта в Китай, автор на книга по темата. Дори в Китай, казва той, те не са склонни да рекламират.

Правителството на САЩ отправи остри критики към Китай, обвинявайки неговите лидери в сериозни нарушения на правата на човека срещу мюсюлманското малцинство уйгури в западната китайска провинция Синдзян.

САЩ обявиха дипломатически бойкот на игрите, а Австралия, Япония и Германия също няма да изпратят правителствени представители на спортното събитие. По време на изслушване в Конгреса на САЩ американски олимпийски спонсори като Intel и Coca-Cola дори трябваше публично да оправдават подкрепата си за игрите в Народната република.

Това не е добра среда за рекламна кампания. Заедно с Toyota, Coca-Cola, Visa и Samsung, Allianz за първи път е един от общо 13-те основни спонсори на Международния олимпийски комитет (МОК). Тя е единствената германска компания сред основните спонсори. Логото на Allianz ще се вижда в телевизионните предавания на състезанията по целия свят през следващите дни.

Въпреки това заради критиките към подхода на китайските организатори, политиката по отношение на коронавируса и отношението към спортистите и представителите на медиите Allianz наблюдава с напрежение започващите след няколко дни игри.

Партньорството между противоречивия шеф на МОК Томас Бах и главния изпълнителен директор на Allianz Оливер Бете беше подписано през септември 2018 г. в централата на Allianz в Мюнхен. Според информацията до края на договора през 2028 г. МОК ще получи около 400 млн. долара.

Allianz очакваше сътрудничеството със спортната организация да доведе до значително по-висок профил, достъп до по-млада целева група и дейности в социалните мрежи. Освен масовия феномен футбо Олимпийските игри са най-значимата платформа за това, смятат от компанията. „Една от причините за ангажимента ни към МОК е, че искаме да бъдем възприемани по-силно като партньор от по-младото поколение", казва пред Handelsblatt Жан-Марк Пайол, тогавашният главен маркетинг директор. Накърненият имидж на МОК във връзка с обвиненията в употреба на допинг, измами и непотизъм беше проблем още по време на преговорите, които доведоха до сключването на договор само след девет месеца.

Като цяло нищо не се е променило в първоначалния подход, смятат от Allianz днес. Като спонсор ценностите на олимпийското движение - съвършенство, приятелство и уважение - и спортните постижения на атлетите са на преден план. „Ангажиментът ни остава в сила", заяви говорител на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:57 | 14.09.22 г.
fallback