fallback

Disney+ може да изгуби 20 млн. абонати заради крикета в Индия

В страната на крикета се гледа не само като на спорт, но и като на източник за забавления

08:43 | 15.06.22 г. 2
Автор - снимка
Създател

Walt Disney Co. може да загуби до 20 милиона от абонатите си на Disney+, след като тази седмица бе победена в рамките на търга за правата за стрийминг на мачовете от индийската Висша лига по крикет.

Според Вивек Куто, изпълнителен директор на изследователската фирма Media Partners Asia, американската компания може да има проблеми с постигането на целта си за 260 млн. глобални абонати на Disney+ до 2024 г.

„Индийската лига стимулира придобиването на клиенти", казва той в имейл до Bloomberg. "Индийските домакинства - и жени, и мъже - смятат този според за развлечение, а не само за спорт“.

Малко потребителски продукти са толкова успешни, колкото Disney+, която от вчера (14 юни) стартира и в България. Услугата, която предлага неограничен брой филми и телевизионни предавания на Disney, събра 10 млн. абонати в първия си ден през ноември 2019 г. и при последната засега статистика успя да се похвали с близо 138 млн. Главният изпълнителен директор Боб Чапек направи смела прогноза в края на 2020 г., като заяви, че компанията ще утрои броя на абонатите си за четири години.

Около 50 милиона, т.е. повече от една трета, от абонатите в световен мащаб идват от Disney+ Hotstar - продукт, предлаган в Индия и други южноазиатски държави, като крикетът е голям двигател за този ръст.

В продължение на месеци инвеститорите обсъждаха дали компанията ще трябва да намали прогнозата си. Съмненията бяха посети след слабото тримесечие на миналата година и се задълбочиха, след като през април Netflix Inc. отчете първата си загуба на абонати от десетилетие насам. Акциите на Disney са поевтинели с 39% тази година.

Disney загуби наддаването за крикета за сметка на група, включваща Paramount Global и индийската Reliance Industries.

Въпреки че Disney загуби правата за стрийминг, тя запази правата за излъчване по традиционните телевизионни мрежи, като се съгласи да плати близо 3 млрд. долара за пет години за излъчване на мачовете. Компанията има около 70 канала в Индия, разпространявани от оператори на кабелна и сателитна телевизия. В изявление от вторник Disney заяви, че все още може да използва тези традиционни канали, за да популяризира Disney+Hotstar.

„Направихме дисциплинирани оферти с фокус върху дългосрочната стойност", заяви компанията.

Абонатите на Disney+ Hotstar плащат средно само 76 цента на месец за услугата, в сравнение със стандартната такса от около 8 долара на месец в САЩ за Disney+. Това е годишен приход от по-малко от 500 млн. долара, което прави трудно оправдаването на високите годишни такси за правата на лигата.

В България услугата стартира без превод на езика с цена от 7,99 евро на месец или 79,90 евро за годишен абонамент.

През февруари Чапек заяви, че не очаква евентуална загуба на правата за стрийминг на крикета да се отрази на дългосрочната прогноза за Disney+, тъй като компанията има друго съдържание, което може да предложи на индийските абонати. „Не е като да виждаме, че този бизнес се изпарява, ако не го получим", каза той.

Някои анализатори пък виждат възможност за компанията да промени прогнозата си със загубата на правата за крикет, ползвайки я за претекст.

„За Disney е важно да използва лигата, за да пренастрои очакванията в по-управляем диапазон", пише анализаторът на Barclays Канан Венкатешвар в изследователска бележка от вторник.

Той добавя, че по-ниската прогноза може да не окаже голямо влияние върху акциите на този етап, тъй като инвеститорите вече са взели предвид тази вероятност.

Disney не коментира прогнозата си за абонатите във вторник. Обикновено тя прави това по време на тримесечните отчети и други събития за инвеститорите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:25 | 14.09.22 г.
fallback