Walt Disney Co. може да загуби до 20 милиона от абонатите си на Disney+, след като тази седмица бе победена в рамките на търга за правата за стрийминг на мачовете от индийската Висша лига по крикет.
Според Вивек Куто, изпълнителен директор на изследователската фирма Media Partners Asia, американската компания може да има проблеми с постигането на целта си за 260 млн. глобални абонати на Disney+ до 2024 г.
„Индийската лига стимулира придобиването на клиенти", казва той в имейл до Bloomberg. "Индийските домакинства - и жени, и мъже - смятат този според за развлечение, а не само за спорт“.
Малко потребителски продукти са толкова успешни, колкото Disney+, която от вчера (14 юни) стартира и в България. Услугата, която предлага неограничен брой филми и телевизионни предавания на Disney, събра 10 млн. абонати в първия си ден през ноември 2019 г. и при последната засега статистика успя да се похвали с близо 138 млн. Главният изпълнителен директор Боб Чапек направи смела прогноза в края на 2020 г., като заяви, че компанията ще утрои броя на абонатите си за четири години.
Около 50 милиона, т.е. повече от една трета, от абонатите в световен мащаб идват от Disney+ Hotstar - продукт, предлаган в Индия и други южноазиатски държави, като крикетът е голям двигател за този ръст.
В продължение на месеци инвеститорите обсъждаха дали компанията ще трябва да намали прогнозата си. Съмненията бяха посети след слабото тримесечие на миналата година и се задълбочиха, след като през април Netflix Inc. отчете първата си загуба на абонати от десетилетие насам. Акциите на Disney са поевтинели с 39% тази година.
Disney загуби наддаването за крикета за сметка на група, включваща Paramount Global и индийската Reliance Industries.
Въпреки че Disney загуби правата за стрийминг, тя запази правата за излъчване по традиционните телевизионни мрежи, като се съгласи да плати близо 3 млрд. долара за пет години за излъчване на мачовете. Компанията има около 70 канала в Индия, разпространявани от оператори на кабелна и сателитна телевизия. В изявление от вторник Disney заяви, че все още може да използва тези традиционни канали, за да популяризира Disney+Hotstar.
„Направихме дисциплинирани оферти с фокус върху дългосрочната стойност", заяви компанията.
Абонатите на Disney+ Hotstar плащат средно само 76 цента на месец за услугата, в сравнение със стандартната такса от около 8 долара на месец в САЩ за Disney+. Това е годишен приход от по-малко от 500 млн. долара, което прави трудно оправдаването на високите годишни такси за правата на лигата.
В България услугата стартира без превод на езика с цена от 7,99 евро на месец или 79,90 евро за годишен абонамент.
През февруари Чапек заяви, че не очаква евентуална загуба на правата за стрийминг на крикета да се отрази на дългосрочната прогноза за Disney+, тъй като компанията има друго съдържание, което може да предложи на индийските абонати. „Не е като да виждаме, че този бизнес се изпарява, ако не го получим", каза той.
Някои анализатори пък виждат възможност за компанията да промени прогнозата си със загубата на правата за крикет, ползвайки я за претекст.
„За Disney е важно да използва лигата, за да пренастрои очакванията в по-управляем диапазон", пише анализаторът на Barclays Канан Венкатешвар в изследователска бележка от вторник.
Той добавя, че по-ниската прогноза може да не окаже голямо влияние върху акциите на този етап, тъй като инвеститорите вече са взели предвид тази вероятност.
Disney не коментира прогнозата си за абонатите във вторник. Обикновено тя прави това по време на тримесечните отчети и други събития за инвеститорите.


Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
преди 3 години тоест си гледал два филма и резко ти се е приискало да застанеш от обратната страна муууя.... после ние сме били зомбирани от телевизора, а нашия *** гледа телевизия денонощно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "Детски" канал, който целенасочено и преднамерено проповядва хомосексуални и транссексуални "ценности" . Където признато директорите имат хомосексуална "адженда" и се стараят да набутат хомосексуални моменти на всяко възможно място в детските филми и сериали. Детски канал, където възрастен травестит в рокля на принцеса (LGBTFQ advocate) разказва за "магическото и вълшебно" празнуване на месеца на "хомосексуалната гордост". Пазете си децата от това гнездо на извращения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар