IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търсенето на луксозните продукти на L'Oreal продължава да расте

Инфлацията не спира потребителите да купуват премиум козметика

10:35 | 29.07.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Приходите от продажби на L’Oreal се повишиха, след като търсенето на грим се възстанови, а силното представяне на луксозните продукти компенсира негативното влияние на рестрикциите заради Covid-19 в Китай, пише Bloomberg.

Общите приходи от продажби са се увеличили с 13 на сто на сравнима база през второто тримесечие, разкри френската компания късно снощи. Анализаторите очакваха повишение от 9,7%. Звеното за луксозни продукти записа 15% ръст.

L’Oreal Luxe се превърна в най-голямото подразделение на компанията миналата година, изпреварвайки звеното за продукти за масовия пазар, което продава спиралите Maybelline New York и шампоани Garnier. Потребителите харчат повече за премиум разкрасителни брандове като кремовете Helena Rubinstein и парфюми Saint Laurent.

Инвеститорите следят дали потребителите започват да усещат ефекта от по-високата инфлация и дали се насочват към по-евтини продукти. Компанията каза, че е уверена, че ще се представи по-добре от очакваното тази година.

Насочването на купувачите към по-скъпи, премиум брандове помага на L’Oreal да се справи с инфлацията на разходите си, докато компаниите се борят с нарастващите цени на енергията, горивата, суровините и разходите за труд. Гигантът каза, че иновациите помагат за поемане на по-високите разходи, докато инвестира в своите марки. Оперативният марж на L’Oreal нарасна до 20,4% през първото полугодие, със 70 базисни пункта.

Главният изпълнителен директор Николас Йеронимус трябва да разкрие повече подробности по време на днешната си презентация.

Звеното за потребителски стоки на L’Oreal имаше проблеми по време на пандемията заради рестрикциите и задължителното носене на маски, което засегна търсенето на грим. Въпреки че повечето региони вдигнаха тези мерки, китайската политика за нулев Covid и тазседмичната блокада в Ухан могат да продължат да натежават върху търсенето на такива продукти.

L’Oreal каза, че блокадата в Китай е повлияла негативно на доставките на продуктите ѝ по-рано през второто тримесечие. Но приходите в Китай са нараснали с двуцифрен процент миналия месец, когато повечето от мерките са били премахнати.

Оперативната печалба е скочила с една четвърт през първото полугодие и е над очакванията на анализаторите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още