fallback

Коя е най-търсената рокля в света

Или как един филм даде тласък на продажбите на синя рокля, носена от анимационна принцеса

17:00 | 22.04.14 г.

Айрин Костело търси перфектната рокличка – дълга 76 см, светлосиня, с блестяща горна част и отделяща се бяла пелерина. Става дума за роклята на Елза от анимационния филм „Замръзналото кралство“ на Disney. Дрехата се превърна в един от най-търсените артикули за деца. В много магазини бройките от нея са продадени, а лимитираната серия, продавана от Disney, се предлага на цена от 1600 долара в eBay.

Отчаяните родители сами шият подобни рокли или дават по 225 долара за копия от сайта etsy.com, пише Business Week.

“Всяка майка в света умира за тази рокля“, посочва Костело, която е маркетингов консултант в Лос Анджелис и има 4-годишна дъщеря, обсебена от „Замръзналото кралство“.

Играчките, куклите и дрехите винаги са били част от стратегията на Disney. Въпреки това роклята на Елза се оказва неочакван джакпот за компанията.

„Това изненада всички по целия свят“, заяви Стивън Бърман, главен изпълнителен директор на Jakks Pacific, производител, който продава на вериги като Wal-Mart и Target. По думите му подобен мърчъндайз удар се случва веднъж или два пъти в бизнес кариерата на дадена компания.

Купувачите харесаха „ледената“ рокля толкова, колкото и роклите на Рапунцел от  анимационното филмче „Рапунцел и разбойникът“ от 2010 г. „Замръзналото кралство“ обаче се превърна в най-касовия анимационен филм на всички времена с постъпления от кината, възлизащи на 1,1 млрд. долара, по данни на Box Office Mojo.

„Вълнуваме се, че публиката се отъждестви веднага с героите, а ние работим усилено, за да може в магазините да пристигнат допълнителни продукти и то възможно най-скоро“, заяви говорителят на Disney Тасия Филипатос.

В магазините на Disney клиентите имат право да купят до две рокли. Мярката е, за да се ограничат продажбите на черния пазар. Филипатос обаче отказва да коментира колко голям е мърчъндайз пазарът на „Замръзналото кралство“.

В началото продажбите на роклята на Елза бяха малки, докато магазините очакваха, че ще бъдат засипани от поръчки. След това децата наистина се влюбиха във филмовата принцеса. По Коледа броят на поръчките вече беше огромен. Огромно търсене беше забелязано и по време на китайската Нова година, която се пада в средата на февруари. Търсенето се увеличи отново през март, когато Disney издаде филма на DVD. Очаква се костюмите на Елза и на снежния човек Олаф да са най-търсените за Хелоуин тази година.

Дизайнерите на Disney са създали красиви версии на роклята, които се предлагат между 50 и 150 долара в магазините на компанията и тематичните ѝ паркове. Най-търсената рокля остава тази от лимитираната серия, която има бяла пелерина, обсипана в камъчета.

По думите на Костело, майката от Лос Анджелис, дъщеря ѝ получила роклята на Елза за Коледа и не спира да я носи всеки ден, дори и в парка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:38 | 13.09.22 г.
fallback