Айрин Костело търси перфектната рокличка – дълга 76 см, светлосиня, с блестяща горна част и отделяща се бяла пелерина. Става дума за роклята на Елза от анимационния филм „Замръзналото кралство“ на Disney. Дрехата се превърна в един от най-търсените артикули за деца. В много магазини бройките от нея са продадени, а лимитираната серия, продавана от Disney, се предлага на цена от 1600 долара в eBay.
Отчаяните родители сами шият подобни рокли или дават по 225 долара за копия от сайта etsy.com, пише Business Week.
“Всяка майка в света умира за тази рокля“, посочва Костело, която е маркетингов консултант в Лос Анджелис и има 4-годишна дъщеря, обсебена от „Замръзналото кралство“.
Играчките, куклите и дрехите винаги са били част от стратегията на Disney. Въпреки това роклята на Елза се оказва неочакван джакпот за компанията.
„Това изненада всички по целия свят“, заяви Стивън Бърман, главен изпълнителен директор на Jakks Pacific, производител, който продава на вериги като Wal-Mart и Target. По думите му подобен мърчъндайз удар се случва веднъж или два пъти в бизнес кариерата на дадена компания.
Купувачите харесаха „ледената“ рокля толкова, колкото и роклите на Рапунцел от анимационното филмче „Рапунцел и разбойникът“ от 2010 г. „Замръзналото кралство“ обаче се превърна в най-касовия анимационен филм на всички времена с постъпления от кината, възлизащи на 1,1 млрд. долара, по данни на Box Office Mojo.
„Вълнуваме се, че публиката се отъждестви веднага с героите, а ние работим усилено, за да може в магазините да пристигнат допълнителни продукти и то възможно най-скоро“, заяви говорителят на Disney Тасия Филипатос.
В магазините на Disney клиентите имат право да купят до две рокли. Мярката е, за да се ограничат продажбите на черния пазар. Филипатос обаче отказва да коментира колко голям е мърчъндайз пазарът на „Замръзналото кралство“.
В началото продажбите на роклята на Елза бяха малки, докато магазините очакваха, че ще бъдат засипани от поръчки. След това децата наистина се влюбиха във филмовата принцеса. По Коледа броят на поръчките вече беше огромен. Огромно търсене беше забелязано и по време на китайската Нова година, която се пада в средата на февруари. Търсенето се увеличи отново през март, когато Disney издаде филма на DVD. Очаква се костюмите на Елза и на снежния човек Олаф да са най-търсените за Хелоуин тази година.
Дизайнерите на Disney са създали красиви версии на роклята, които се предлагат между 50 и 150 долара в магазините на компанията и тематичните ѝ паркове. Най-търсената рокля остава тази от лимитираната серия, която има бяла пелерина, обсипана в камъчета.
По думите на Костело, майката от Лос Анджелис, дъщеря ѝ получила роклята на Елза за Коледа и не спира да я носи всеки ден, дори и в парка.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден