IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Crocs се готви за затваряне на магазини и съкращаване на работни места

Печалбата за второто фискално тримесечие се е свила с 44% до 19,7 млн. долара

11:18 | 22.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Американският производител на обувки Crocs достигна повратна точка в развитието си. След като гуменото ѝ сабо се превърна в сензация сред потребителите преди повече от десетилетие, компанията усеща резултатите от променящите се желания на купувачите, както и проблемите, свързани със свръхбързото ѝ разразстване, пише Wall Street Journal.

Crocs планира да прекрати договорите за наем на между 75 и 100 от своите приблизително 600 магазина и да освободи около 180 от всичките си 5000 служители, включително да премахне около 70 работни места в централата си.

Освен това компанията ще намали с 30-40% броя на артикулите, които предлага, и ще премахне някои категории, в това число модните кожени ботуши и официалните обувки с марката Elite. Вместо това Crocs ще се фокусира върху сандали, мокасини и други ежедневни обувки.

Преди време компанията се опита да разнообрази колекцията си, тъй като прочутото ѝ сабо започна да губи популярност сред купувачите, но някои от новите модели се оказаха „твърде голям залък за марката“, коментира президентът на Crocs Андрю Рийс.

С необичайния си дизайн на дупки и ярките си цветове сабото Crocs се превърна в хит след основаването на компанията през 2002 г. След като тя стана публична през февруари 2006 г. при номинална цена от 21 долара за акция, цената на ценните книжа на Crocs скочи до 74,75 долара през октомври 2007 г., а пазарната капитализация на компанията достигна 6 млрд. долара.

Славата на обувките обаче постепенно започна да стихва. В понеделник акциите затвориха при цена от 14,84 долара за брой, а пазарната капитализация в момента е около 1,3 млрд. долара.

Рийс твърди, че Crocs трябва да стане по-малка, за да подобри рентабилността си. Той планира да затвори или да предаде на друга страна 75 до 100 магазина на Crocs от всичките приблизително 600 нейни магазина по целия свят. Тези, които ще бъдат прехвърлени на други оператори, ще продължат да носят името Crocs, но фирмата, която ги е създала, вече няма да е заета пряко с тях, посочва Рийс.

По-рано този месец Crocs съобщи, че печалбата за второто ѝ фискално тримесечие се е свила с 44% до 19,7 млн. долара. Приходите са се увеличили с 3,6% до 376,9 млн. долара.

Очаква се новите ходове на Crocs да доведат до спестяването на 4 млн. долара през 2014 г. и на други 10 млн. долара през следващата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още