fallback

Richemont с 24% спад в печалбата за шестмесечието

Резултатите на компанията са засегнати от по-слабото търсене в Китай

12:29 | 07.11.14 г.

Производителят на луксозни стоки Cie. Financiere Richemont SA отчита близо 24% спад в печалбата за първите шест месеца от фискалната си година. Резултатите ѝ са засегнати от по-слабото търсене на луксозни продукти в Китай и други пазари и загубите, причинени от валутните колебания, пише Wall Street Journal.

Базираната в Женева компания заяви в петък, че печалбата ѝ за шестте месеца до края на септември, е спаднала до 908 млн. евро от 1,19 млрд. евро година по-рано. Данните не оправдаха очакванията на анализаторите за печалба около 1,09 млрд. евро.

Richemont, в чието портфолио влизат марки като Cartier, Piaget и IWC, твърди, че продажбите ѝ се увеличават с 2 на сто до 5,43 млрд. евро, въпреки че в Азия те отбелязват спад с 2%, тъй като търсенето в ключови пазари като Китай и Хонконг се забавя.

Валутните колебания също влияят на резултатите на Richemont. Компанията губи 239 млн. евро от договори, използвани за намаляване на риска от промените във валутните курсове.

Данните показват предизвикателствата пред търсенето на луксозни стоки и възможността резултатите на индустрията тази година да са по-слаби, твърди Лука Солка, анализатор на Exane BNP Paribas.

Подобно на други компании за луксозни стоки, Richemont се бори със спада в търсенето в Китай, където антикорупционните мерки засягат търсенето на алкохолни напитки, часовници и други продукти, които обикновено се поднасят като подаръци.

Продемократичните протести в Хонконг, най-големият пазар за швейцарски часовници, също оказват негативно влияние на приходите на компанията. Близо 40% от приходите на Richemont идват от Азиатско-тихоокеанския регион.

Компанията твърди, че продажбите ѝ през октомври, първият месец от втората половина на фискалната ѝ година, нарастват с 4 на сто, въпреки че продажбите в Япония и Азиатско-тихоокеанския регион спадат.

През септември Richemont разкри, че продажбите на часовници и бижута в Хонконг, Макао и континенталната част на Китай намаляват, а търсенето на продуктите на Cartier е слабо. Забавянето в Азия накара компанията да намали работното време на 230 служители в една от фабриките ѝ за швейцарски часовници.

През първата половина на фискалната година продажбите на Richemont в Европа спадат с 6%. Според компанията това се дължи на по-малкия брой туристи и по-слабите продажби в търговските обекти.

За разлика от тези в Европа, продажбите в Северна и Южна Америка нарастват с 10%, благодарение на силното търсене на часовници и бижута от страна на потребителите на вътрешния пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:38 | 12.09.22 г.
fallback