Производителят на луксозни стоки Cie. Financiere Richemont SA отчита близо 24% спад в печалбата за първите шест месеца от фискалната си година. Резултатите ѝ са засегнати от по-слабото търсене на луксозни продукти в Китай и други пазари и загубите, причинени от валутните колебания, пише Wall Street Journal.
Базираната в Женева компания заяви в петък, че печалбата ѝ за шестте месеца до края на септември, е спаднала до 908 млн. евро от 1,19 млрд. евро година по-рано. Данните не оправдаха очакванията на анализаторите за печалба около 1,09 млрд. евро.
Richemont, в чието портфолио влизат марки като Cartier, Piaget и IWC, твърди, че продажбите ѝ се увеличават с 2 на сто до 5,43 млрд. евро, въпреки че в Азия те отбелязват спад с 2%, тъй като търсенето в ключови пазари като Китай и Хонконг се забавя.
Валутните колебания също влияят на резултатите на Richemont. Компанията губи 239 млн. евро от договори, използвани за намаляване на риска от промените във валутните курсове.
Данните показват предизвикателствата пред търсенето на луксозни стоки и възможността резултатите на индустрията тази година да са по-слаби, твърди Лука Солка, анализатор на Exane BNP Paribas.
Подобно на други компании за луксозни стоки, Richemont се бори със спада в търсенето в Китай, където антикорупционните мерки засягат търсенето на алкохолни напитки, часовници и други продукти, които обикновено се поднасят като подаръци.
Продемократичните протести в Хонконг, най-големият пазар за швейцарски часовници, също оказват негативно влияние на приходите на компанията. Близо 40% от приходите на Richemont идват от Азиатско-тихоокеанския регион.
Компанията твърди, че продажбите ѝ през октомври, първият месец от втората половина на фискалната ѝ година, нарастват с 4 на сто, въпреки че продажбите в Япония и Азиатско-тихоокеанския регион спадат.
През септември Richemont разкри, че продажбите на часовници и бижута в Хонконг, Макао и континенталната част на Китай намаляват, а търсенето на продуктите на Cartier е слабо. Забавянето в Азия накара компанията да намали работното време на 230 служители в една от фабриките ѝ за швейцарски часовници.
През първата половина на фискалната година продажбите на Richemont в Европа спадат с 6%. Според компанията това се дължи на по-малкия брой туристи и по-слабите продажби в търговските обекти.
За разлика от тези в Европа, продажбите в Северна и Южна Америка нарастват с 10%, благодарение на силното търсене на часовници и бижута от страна на потребителите на вътрешния пазар.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим