fallback

Nike се сблъсква с нови предизвикателства

По-младите конкуренти се опитват бързо да наберат сили и да я изместят от челната ѝ позиция

16:48 | 19.09.15 г.

Nike отдавна работи в сегмент, в който е лидер, но по-младите ѝ конкуренти се опитват да наберат сили, пише Wall Street Journal.

В сряда Under Armour обяви, че очаква да увеличи два пъти приходите си през следващите три години до 7,5 млрд. долара. Skechers USA пък е оценявана като втория най-голям производител на спортни обувки в САЩ.

Nike генерира 30,6 млрд. долара продажби през последната фискална година, а позицията ѝ на най-голям търговец на спортни стоки и обувки е изправена пред предизвикателство, което означава, че тя трябва да защитава преднината си.

Във вторник компанията трябва да обяви финансовите си резултати за първото фискално тримесечие, а ръстът на продажбите ѝ ще се сблъска с тежкото сравнение с миналото лято, когато се проведе Световното първенство по футбол.

Анализаторите, запитани от FactSet, очакват приходи в размер на 8,2 млрд. долара и печалба от 1,19 долара на акция, което е повече от 7,9 млрд. долара приходи и 1,09 долара на акция година по-рано.

Доклад на Citigroup посочва, че в Северна Америка Nike е изправена пред най-тежкото си сравнение на резултати за тримесечието от юни 2012 г.

Преди година компанията отчете 15% ръст в бъдещите поръчки за региона, важен показател, който оценява растежа на поръчките на едро за следващите шест месеца. Той се смята за показател на търсенето на продуктите на Nike.

Citi твърди, че Nike трябва да поддържа прогнозирания двуцифрен темп на растеж на бъдещите поръчки, за да избегне срив в цената на акциите. Книжата на Nike поскъпнаха с 19% тази година, което ги направи вторите най-добре представили се в Dow Jones Industrial Average след тези на UnitedHealth Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:02 | 06.09.22 г.
fallback