fallback

Как Gucci си връща блясъка благодарение на новия си изпълнителен директор

Агресивният подход и бързите действия на Марко Бизари бързо дават резултат

17:28 | 05.11.15 г.

На сцената на музикалния фестивал Global Citizen в Сентрал парк в Ню Йорк Марко Бизари си направи селфи и помаха на близо 60 хил. души публика заедно с 14-годишната си дъщеря. Инстинктивната лекота, с която застава в светлината на прожекторите, е една от запазените марки на Бизари, който като главен изпълнителен директор води поразителната трансформация на Gucci, пише Wall Street Journal.

Преди по-малко от година изглеждаше малко вероятно компанията, която не успя да върне изгубения си блясък след напускането на дизайнера Том Форд през 2004, да успее отново да се превърне в една от най-горещите модни марки в света.

През 10-те месеца, откакто Бизари е начело на Gucci, 53-годишният мъж остави на заден план предишния образ на марката и се зае с позиционирането ѝ в нова светлина – в унисон с популярната култура.

Често изнервящите бързи решения на Бизари стоят зад всичко – от поетичния вид, представен от новоназначения творчески директор Алесандро Микеле, до новото по-приятелско поведение на бранда към независимите търговци на дребно – онези, посещавани от хората, търсещи „готините“ марки.

Първите колекции на Микеле се появиха в магазините преди няколко седмици, а сравнимите финансови резултати за тримесечието няма да са готови преди януари. Но популярни личности – от Джулия Робъртс до Хари Стайлс от One Direction, носят Gucci, а търговците на дребно твърдят, че продажбите рязко се повишават. Търсенето на някои нови продукти е толкова голямо, че компанията поръча вече четири пъти на фабриките си да произвеждат още и още.

След като се отказа от обувките и чантите Gucci преди две години, магазинът за луксозни стоки Bergdorf Goodman се връща отново към тях, твърди Ана Мария Пиментел, моден директор, отговарящ за дамските аксесоари, в Neiman Marcus Group, която притежава Bergdorf. По думите ѝ много рядко някоя марка успява да „възкръсне“ по подобен начин.

Действията на Бизари са свързани с новата вълна на промени в модната индустрия. Големи марки като Dior и Balenciaga се опитват да създадат такова преживяване за потребителите, което да насочва младите купувачи към щандовете с аксесоари и козметика, където маржовете на печалба са най-високи.

Преди Gucci беше прочута със секси дизайните на Том Форд, както и с по-нежните линии на дизайнера Фрида Джанини. Напоследък служителите в магазините на компанията ходят на обучения как да продават и подреждат витрините с новите бохемски рокли, направени от Микеле. Новата концепция за търговските обекти на Gucci беше представена за първи път в Милано през септември и включва сюрреалистични елементи.

Публичният отзвук за новия облик на Gucci не закъсня. Представянето на колекцията на Микеле „Cruise” в Ню Йорк през юни събра около 1,1 млн. гледания в YouTube канала на бранда. За сравнение миналогодишното последно шоу на Джанини за Gucci миналата година беше гледано едва 98 000 пъти.

Като главен изпълнителен директор Бизари прави агресивни бързи движения в бизнеса и не приема работата си прекалено на сериозно.

„Ние не спасяваме човешки животи“, казва той. „Ние продаваме мечти“.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:27 | 13.09.22 г.
fallback