IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Gucci & Co. отново съдят Alibaba

Това е поредният подобен съдебен иск срещу китайския концерн

12:55 | 18.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Gucci & Co. отново съдят Alibaba

Китайската компания за електронна търговия Alibaba е изправена пред сериозни проблеми заради възможна търговия с фалшификати. Базираният в Париж холдинг Kering SA, който е собственик на световно известни марки като Gucci, Balenciaga и Yves Saint Laurent, е завел дело в съд в Манхатън, Ню Йорк, срещу китайския концерн. Обвинението - интернет компанията улеснява бизнеса с нелегални стоки на цяла армия фалшификатори със своите сайтове за търговия, маркетинг и плащане, предава Ройтерс. 

Alibaba отхвърля обвиненията като безпочвени. Според компанията в продължение на години тя подпомага различни международни марки в борбата срещу фалшифицирането. 

Това е вторият път, при който Kering и нейните марки предават Alibaba на правосъдието. През юли миналата година, няколко месеца преди IPO-то на Alibaba, имаше подобна офанзива, която обаче малко по-късно бе оттеглена. Тогава Kering и Alibaba съобщиха, че възнамеряват да работят заедно в борбата срещу фалшификатите. Но според Kering оттогава нещата са зациклили.

Kering се жалва, че Alibaba дава възможност на „много фалшификатори“ да продават нелегални стоки на страниците си. На тези търговци китайската компания предоставяла различни маркетингови и логистични услуги. Марките от холдинга на Kering настояват за засега неуточнено финансово обезщетение заради пропуснатите приходи от продажби и съответната печалба. 

Подобни съдебни искове подчертават финансовия риск за Alibaba. През септември компанията набра 25 млрд. долара от инвеститори при рекордното IPO. Интернет компанията от доста време трябва да се справя с твърдения за разпространяване на голям брой фалшиви продукти на своята платформа за пазаруване Taobao. Най-голямата опасност за китайците е във възможността за накърняване на репутацията и имиджа сред инвеститорите и марковите производители. 

През миналата година някои производители на луксозни стоки, като Burberry, които вече официално продават своите продукти на сайтовете на Alibaba, получиха уверение, че китайците ще предприемат сериозни мерки за преборването на нелегалната търговия. Въпреки това обаче Alibaba не е сключила подобни договорки с всички засегнати производители на луксозни маркови стоки, предава още Ройтерс. 

Марковите производители се оплакват от процъфтяващия бизнес с фалшифицирани стоки в Taobao - онлайн базар с около 8 милиона търговци и 800 млн. продукта. Alibaba подхожда агресивно към проблема. В миналото китайците подписваха споразумения, между другото и с LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton и Coach, за да се справят с продажбата на фалшиви стоки. Напоследък Alibaba засилва усилията си в гонитбата на неоторизирани дилъри в своите страници, като същевременно се опитва да привлече повече официални марки в Tmall - сайтът за търговия на Alibaba.

Междувременно и т. нар. International AntiCounterfeiting Coalition, група за защита на интелектуалната собственост, продължава с дейността си. Асоциацията е сключила споразумение с китайците, според което всички единици, разположени на най-важната страница за пазаруване на Alibaba, ще бъдат прочистени веднага от фалшификати. Споразумението функционира "изключително добре", казва ръководителят на групата Боб Барчиеси.

Опростената процедура е много подобна на тази в eBay. Офертите, които са предполагаеми плагиатства, ще бъдат отстранявани само в рамките на два дни от страниците на Alibaba, обяснява Барчиеси. Досега за тази цел бяха нужни няколко седмици. Процесът е достъпен за малко над 20 марки, но все пак може да се разшири с още брандове, пояснява групата. 

Как изглежда нелегалната търговия в Alibaba:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 10:28 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още