Само няколко дни преди листването си на борсата в САЩ китайският гигант в онлайн търговията Alibaba Group Holding изпраща поредното си послание, че ще полага повече усилия в борбата с фалшификатите, пише Wall Street Journal.
Компанията обяви, че ще работи с Китайско-британския бизнес съвет (CBBC) по запознаването на британските компании със съществуващата система на Alibaba за разкриване и премахване на продукти, за които се твърди, че нарушават права върху интелектуалната собственост.
За да улесни британските компании във вземането на мерки срещу подобни нарушения, CBBC ще работи в тясно сътрудничество с екипа на Alibaba, който се занимава с въпросите, свързани с интелектуалната собственост.
Повече от 900 фирми от Великобритания са членове на CBBC. Някои от тях са добре познати, като петролния гигант BP, производителя на коли Jaguar Land Rover, универсалния магазин Fortnum & Mason и модната марка Cath Kidston. Но сред членовете ѝ има и множество малки фирми, които не познават добре уебсайтовете на Alibaba и законите за интелектуалната собственост в Китай.
Новото споразумение между Alibaba и CBBC, което включва предоставянето на насоки на британските компании за това как да използват системата на Alibaba за отстраняване на фалшивите стоки, може да помогне на малките компании да подават исканията си за премахване много по-лесно.
Сред големите сайтове на Alibaba са Taobao и Tmall. Те са за отделни потребители, докато Alibaba.com е за чуждестранни компании, които търсят доставчици в Китай.
Фалшификаторите, които предлагат стоките си в платформите на Alibaba, особено в Taobao и Alibaba.com, са трън в очите на Alibaba в момент, в който тя се подготвя за първичното си публично предлагане в Ню Йорк.
Миналата година основателят на Alibaba Джак Ма описа фалшифицирането като „рак, с който трябва да се справим“.
Въпреки че си сътрудничи с различни фирми в борбата с фалшификаторите в Taobao, компанията се опитва да убеди и по-престижни международни марки да отворят свои водещи магазини в онлайн платформата Tmall. Луксозната модна марка Burberry отвори собствен онлайн магазин в нея през април тази година.
По-рано през годината Alibaba и International AntiCounterfeiting Coalition (IACC) подеха нова инициатива за автоматично премахване на продукти от Taobao, които някои марки са отбелязали като фалшиви, без да се изисква продължително разследване. Засега мярката е от полза само за малък брой компании, които са част от IACC и които са платили годишна такса, за да се включат в инициативата.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони