Какво ще се случи, ако най-голямата компания за онлайн търговия на дребно в Китай и местният еквивалент на YouTube обединят сили? Едно от възможните решения е да се стигне до нова форма на позициониране на продукти, която насърчава потребителите да купуват онова, което техните любими филмови звезди носят, пише Bloomberg.
Китайската компания за онлайн видео Youku Tudou разработва технология, която може да разпознава дрехи, мебели и други продукти, включени във видео съдържание, и да предлага изскачащи реклами с линкове, предлагащи на потребителя да купи въпросните продукти от Alibaba, твърди Виктор Ку, главен изпълнителен директор на Youku Tudou.
По думите му рекламите могат да са под формата на плаващ текст и линк, каквито се появяват и в клиповете в YouTube. В американската видео платформа тези реклами се добавят ръчно от потребителя, който качва видеото в сайта.
Бомбардирането с изскачащи реклами в средата на филм като “Пазители на Галактиката” обаче може да бъде много досадно. Продуктовото позициониране във филмите е достатъчно неприятно, но пък новите реклами имат голям потенциал да бъдат наистина ефективни. А дигиталната реклама в Китай се е развила дотолкова, че да го направи. Ето защо много интернет компании избират да печелят чрез платени интернет функции, които се добавят допълнително, като дигиталните стикери или други премиум услуги.
Youku работи по създаването на програмата за реклама от 2008 г. насам, разкрива Ку. И все пак компанията продължава да губи пари. През последната фискална година тя отчита загуба от общо 95 млн. долара.
Alibaba, която се очаква скоро да се листне на борсата в САЩ, придоби 16,5% дял в Youku по-рано през тази година. Ку очаква двете компании да споделят информация, за да подобрят бизнеса си. По думите на Ку те могат да се възползват от ресурсите на Alibaba, която има хостинг услуга, подобна на Amazon.com.
“Ние наистина виждаме в Alibaba един стратегически инвеститор”, коментира Ку, подчертавайки, че подобен ход би могъл да помогне на Youku Tudou да се разраства.
Ку вече демонстрира свои реклами в Силициевата долина. Те представляват вид продуктово позициониране, което Youku и Alibaba могат да извършват заедно. Приложението позволява на потребителите да разглеждат снимки на стилни дневни стаи, кухни, бани и спални, да кликват върху мебелите и оборудването, така че да получат информация за това откъде точно могат да се сдобият с въпросните предмети.
Ку твърди, че Youku може да постигне същия ефект и с видеа, защото компанията работи от години с Холивуд по различни рекламни инициативи. Youku договаря изключителни права за стрийминг на някои от най-големите филми и телевизионни предавания. Освен това работи с големите студия по организирането на премиери.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО