Най-големият онлайн търговец на дребно в света Amazon се готви да атакува доминацията на Google на едно от „нейните лични ловни полета“ – рекламата в интернет, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Според изданието интернет търговецът разработва собствен софтуер, с който да публикува онлайн реклами. При това концернът ще може да се възползва от познанията си за поведението на милиони свои интернет клиенти.
Тестването на новата платформа може да започне по-късно през тази година, съобщава WSJ.
Засега Google е безспорен номер едно на пазара на онлайн реклама, а се очаква неговият глобален пазарен дял да достигне 31,45% през тази година по оценки от фирмата за маркетингови изследвания Emarketer.
Онлайн гигантът отчита около 50 млрд. долара приходи от онлайн реклама годишно. За сравнение - Amazon трябва да се задоволи само с 1 млрд. долара за тази година.
Amazon, която стартира бизнеса си като онлайн книжарница, драстично разшири дейността си през годините. Компанията се разви много и на пазара на цифрово съдържание (електронни книги, видео и музика онлайн), при устройствата (таблети, смартфони) или в хостинга на други сайтове в своите центрове за данни.
"Amazon може да използва данните, които концернът има за шопинг поведението, за да направи тези реклами по-ефективни", казва Карстен Вайде, анализатор в компанията за пазарни проучвания IDC. „Маркетолозите биха искали да имат по-жизнеспособна опция за своите реклами, отколкото в Google и Facebook".
„Amazon знае много за поведението на хората при търсене на страницата и за потребителските предпочитания, както и за самия етап на търсене. Компанията може да използва това, за да приспособи рекламата по начин, по който никой друг не може да го направи“, казва Рийд Спайс, вицепрезидент за медиите в дигиталната агенция iCrossing.
Компанията вече е информирала своите потенциални рекламни партньори за това, че тестът на новата платформа Amazon Sponsored Links може да започне по-късно тази година. Плановете предвиждат по-лесен достъп на маркетолозите до близо 250 млн. активни потребители на Amazon.
Google и Amazon все по-често се конкурират на традиционните си пазари, докато се борят „да бъдат първата спирка за интернет купувачите за продукти и услуги“.
Така например Google навлезе в бизнеса за електронна търговия на Amazon със своите реклами, които представляват списък с продукти, както и със своята куриерска услуга Google Shopping Express. От своя страна, Amazon представи свой собствен смартфон като конкуренция на апаратите на Google и се конкурира и на пазара за онлайн услуги за съхранение.
Amazon и Google отказват да коментират материала.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите